کد خبر: ۳۰۸۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

رئیس سازمان نظام دامپزشکی درباره آمار بانوان دامپزشک عنوان کرد: ۵۰۲۵ دامپزشک زن در مقطع کارشناسی تا دکترا عضو سازمان نظام دامپزشکی کشور هستند که از این بین ۲۸۰۰ نفر در مقطع دکترا قرار دارند. همچنین با پیشنهاد بانوان دامپزشک کمیته تخصصی بانوان دامپزشک در این سازمان شکل گرفته است تا نیازمندی های این قشر بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که ظهر امروز پنجم مرداد ماه در سازمان نظام دامپزشکی کشور برگزار شد، عنوان کرد: ما افتخار می کنیم بانوان دامپزشک بتوانند پست های مدیریتی را دربربگیرند و همچنین بتوانند در انتخابات شوراهای سازمان نظام دامپزشکی حضور فعال تری داشته باشند و از نظرات آن ها استفاده شود .

وی تاکید کرد: باعث افتخار است که بانوان دامپزشک کرسی های سازمان نظام دامپزشکی را اشغال کنند و مشاوره های آنان در جایگاه ریاست نظام سازمان دامپزشکی و شورای مجازی می تواند موثر باشد.

محدودیت شغل برای بانوان دامپزشک وجود ندارد؛ آنچه مطرح است تفاوت شغلی است

وی با بیان این که تعداد متقاضیان بانوان دامپزشک در دانشگاه ها در سال های اخیر افزایش یافته است، عنوان کرد: لفظ محدودیت در مورد جامعه بانوان دامپزشک صدق نمی کند، اما تفاوت شغلی در این حوزه وجود دارد.

دامپزشکان زن بیشتر ترجیح می دهند در حوزه طیور، پت، دارو و صنعت غذایی فعالیت کنند

صفری اظهار داشت: بسیاری از خانم ها دوست ندارند در کلینک های دامپزشکی در حوزه دام بزرگ فعالیت کنند و بسیاری از آن ها ترجیح می دهند در حوزه طیور، پت و دارو و صنعت غذا و دارو فعالیت کنند و در این حوزه ها بانوان دامپزشک بسیار فعال تر از دامپزشکان مرد هستند.

وی با بیان این که نیازمندی های جدی در این حوزه برای بانوان دامپزشک وجود دارد؛ عنوان کرد: بر اساس پیشنهاد بانوان دامپزشک کمیته تخصصی بانوان دامپزشک در سازمان نظام دامپزشکی تشکیل می شود.

رییس سازمان نظام دامپزشکی عنوان کرد: مقررات و نیازمندی های جدی در این حوزه برای بانوان دامپزشک وجود دارد و این قشر به این بلوغ فکری رسیدند که بتوانند در شورای های مرکزی و استانی کرسی هایی داشته باشند.

پیشنهاد اختصاص سهمیه ۵۰ درصدی برای خانم ها و آقایان دامپزشک به وزارت علوم در سال گذشته

وی درباره تفکیک جنسیتی در نظام سازمان دامپزشکی عنوان کرد: آخرین پیشنهادی که سازمان نظام دامپزشکی سال گذشته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری در حوزه تفکیک جنسیتی دامپزشکی ارایه کرده است اختصاص سهمیه مساوی ۵۰ درصدی برای پذیرش دامپزشکان مرد و زن است. اکنون ۵۰۲۵ بانوی دامپزشک در مقطع دکترا و سایر رده های دامپزشکی عضو سازمان نظام دامپزشکی هستند که از این میان ۲۸۰۰ نفر دکترای دامپزشکی دارند.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
0
فکر میکنم اشتباهی در نوشتن پلت شده که بایستی پت نوشته شود.
پاسخ ها
مدیر مسئول حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
با سلام و احترام،
ضمن تشکر، اصلاح شد.
نظر شما
ادامه