کد خبر: ۳۰۸۵۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
نشست مشترک رئیس سازمان دامپزشکی، نمایندگان سازمان جهانی بهداشت، سازمان خواروبار جهانی و دفتر غذا و داروی وزارت بهداشت در محل سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد ...
 
 

حکیم مهر - روز دوشنبه مورخه 4 مرداد ماه نشستی با حضور «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی، نمایندگان سازمان بهداشت جهانی، سازمان خواروبار جهانی و دفتر غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان در محل سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، بر اساس درخواست وزارت بهداشت و درمان، نمایندگان فوق برای ارزیابی سیستم کنترل غذا در ایران برای دومین بار حضور پیدا کردند؛ تیم ارزیابی از سازمان بهداشت جهانی در بهمن ماه سال گذشته نیز جهت بررسی اولیه از مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور بازدید کردند.

بر اساس توافق نامه بین سازمان FAO  و WHO ، سیستم های ارزیابی زنجیره غذایی در کشورهای مختلف به صورت آزمایشی در حال انجام می باشد.

گفتنی است ایران یکی از کشورهایی است که در این ارزیابی انتخاب شده است و برنامه کاری این سیستم ارزیابی، شامل دو قسمت ایمنی مواد غذایی و تقلبات غذایی و بر اساس دستورالعمل های کدکس الیمنتاریوس می باشد؛ در پایان مرحله ارزیابی وضعیت کنونی و انتظارات کشورها مشخص شده و سپس برنامه ها بر اساس این انتظارات تدوین می شود.

لازم به ذکر است سیستم مذکور یک سیستم خود ارزیابی می باشد و بر اساس داده های جمع آوری شده مرتبط با زنجیره غذایی توسط ارگان های ذی ربط انجام می شود. در این سیستم اولویت های بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت برای هر کشور بر اساس شرایط موجود تعریف می گردد و جنبه های داخلی، اقتصادی و خلاء های موجود در سیستم بررسی می شود و سیستم های امتیاز بندی خاص خود را براساس معیارهای تعریف شده دارند.
 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
1
Codex alimentarius ؟ جالب شد به نظر نمیاد انتخاب شدن ایران همینطوری باشه، ایران رو برای جنگ دارند عرض یابی میکنند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
1
لااقل یکی قیافه سخنران را نگاه کند! دیکته که نمی گه! این آدم ها آموزش دیدند که چه طور به هوش فرهنگی توجه کنند که بتوانند همکاری کشورهای در حال توسعه را جلب کنند...یکی از دلایلی که اکثرا بدون کروات اند برخلاف قوانین سخت گیرانه خودشان همین شباهت بیشتر به مخاطب است، اکثر افرادی هم که انتخاب می شوند دو رگه های شرقی اند با ظاهر شرقی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
0
تبریک به روابط عمومی سازمان
عکس ها صرفا برای نمایش جهره سه نفر تهیه شذه اند
همکار سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
0
0
به نظر میرسه همکاران حاظر در جلسه برداشت های متفاوتی از تیم ارزیاب داشته باشند.بهتر بود یکی از آنها که سابقه طولانی تری از این چنین نشت ها دارد،به تحلیل و بررسی نظرات بپردازد. البته این چنین به نظر میرسه که اکثرا بنا به مصلحت و دکور جلسه هستند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
0
0
از حکیم مهر تقاضا میشود در نهایت نتیجه این خودنمایی ها یا (show off) ها .................... هم انتشار داده شود
نظر شما
ادامه