کد خبر: ۳۰۸۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی به متصدیان مراکز جمع آوری شیر خام در این استان هشدار داد که رعایت مفاد آیین نامه ها و دستور عمل های ابلاغی را جدی بگیرند تا به عواقب قانونی تخلف از ضوابط فنی و بهداشتی دچار نشوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی، «دکتر سید محمدمهدی احمدی» در جمع متصدیان مراکز جمع آوری شیر خام که در نشست توجیهی این اداره کل گرد آمده بودند، مهم ترین دغدغه های مبتلابه این حوزه را تشریح کرد و ضمن قدردانی از تلاش های این مراکز برای افزایش کیفیت شیر خام و بهبود چرخه شیر در استان، تعامل بیش از پیش متصدیان مراکز یادشده با مجموعه دامپزشکی و افزایش کیفیت کار و خروجی این واحدها را خواستار شد.

در ادامه این نشست، دکتر رمضانی معاون سلامت و دکتر دلیرصحرایی رئیس اداره نظارت این اداره کل نیز نکات لازم در خصوص ضوابط بهداشتی مراکز شیرخام، هم چنین اجرای مقررات بهداشتی و پیاده سازی سامانه های GMP  و HACCP را به حاضران گوشزد کردند. لزوم اخذ روزانه گواهی بهداشتی حمل شیر خام از شبکه های دامپزشکی تابعه و ضرورت به کارگیری مسئول فنی-بهداشتی (دکتر دامپزشک) مطابق آیین نامه ابلاغی، از دیگر موضوعات مورد تأکید در این جلسه بود.

در حال حاضر در استان خراسان شمالی 30 مرکز جمع آوری شیرخام تحت نظارت اداره کل دامپزشکی به فعالیت مشغول هستند.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
0
به جمال مسئولین فنی بهداشتی دیگر مراکز چه گلی زده شده که به مسئولین مراکز جمع آوری خواهید زد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
2
مگر کار درمانی در مراکز جمع اوری شیر انجام میشه که حتما باید دکتر دامپزشک باشه، کار ازمایشگاهی بیشتر انجام میشه که کارشناسان علوم ازمایشگاهی دامپزشکی از عهده این کار به نحو احسن بر میان، همانطور که در کارخانه های لبنیات مسعول فنی کارشناس صنایع غذایی هست نه پزشک عمومی
نظر شما
ادامه