کد خبر: ۳۰۸۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان ظهر امروز در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان، اظهار داشت: قاچاق در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی سد است و وقتی که با قاچاق مبارزه کنیم تازه به صفر می‌رسیم و به سمت مثبت پیش می‌رویم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «حمید ذکاء اسدی» افزود: طرح‌های بزرگی در زمینه مبارزه با قاچاق در استان در حال انجام است و دستاوردهای خوبی هم داشته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با تأکید براینکه هویت‌گذاری دام‌ها در شهرستان‌های استان باید انجام شود، گفت: شمال استان کرمان توفیقات خوبی داشته اما در جنوب با توجه به وسعت دام‌ها با مشکلاتی مواجه است که باید هویت‌گذاری و پلاک‌گذاری دام‌ها به یک فرهنگ تبدیل شود.

ذکاءاسدی با اشاره به اینکه امسال سال اقدام و عمل است، خاطرنشان کرد: به جدیت در همه زمینه‌ها مبارزه با قاچاق کالا بنا به تأکید رهبری شروع شده است.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا شمشیری است که از پشت به نظام زده می‌شود، تصریح کرد: در استان کرمان به لحاظ شرایط خاص جغرافیایی همه نوع قاچاق در حال انجام است و در بحث حیوانات نیز انجام می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: استان کرمان محل عبور قاچاق به به سمت مرکز کشور شده است.

90 درصد از دامی که از جنوب استان کرمان به کشتارگاه می‌آید، فاقد هویت است

«دکتر حسین رشیدی» مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اظهار داشت: در دو سال اخیر در بحث مبارزه با قاچاق دام اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده دامی که در کشتارگاه کرمان کشتار می‌شود، دام سنگین جنوب است، گفت: 90 درصد از دامی که از جنوب استان به کشتارگاه می‌آید فاقد هویت است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه پلاک‌گذاری دام باید به شکل مستمر انجام شود، افزود: دام زاد و ولد دارد و به همین جهت باید به طور دائم هویت‌گذاری شود و به سبب شیوع بیماری‌های دامی سرسری گرفته نشود.

وی تصریح کرد: اداره کل تعزیرات حکومتی استان نیز باید با هرگونه دام فاقد هویت برخورد کند، گفت: اگر تعزیرات فقط در بحث قاچاق دام ورود پیدا کند تمام زحمات نیروی انتظامی و دامپزشکی از بین می‌رود. هر دامی که کشتار می‌شود باید مورد تایید اداره کل دامپزشکی استان باشد و صلاحیت سلامتی آن از هر نظر بررسی شود.

در این جلسه مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز با اشاره به اینکه قاچاق دام به صنعت دامپروری استان ضربه می‌زند، گفت: باید به شدت از قاچاق دام در استان جلوگیری و دام حتما هویت‌گذاری و پلاک‌گذاری شود.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
0
برادر من اگه همین دام قاچاق پاکستانی نياد داخل کشور ، پرواربندی جنوب کرمان و کرمان و هرمزگان و فارس تعطيله. هرچند قاچاق بیماری ها رو هم زیاد میکنه. ولی بالاخره گوشت تولید شده. ميگن قديما يه نفر دو زار ميگرفت سگ میکشت بعدش پن زار ميداد حمومی برا غسل.
نظر شما
ادامه