کد خبر: ۳۰۸۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
خبرگزاری فارس: بیمه تنها 10 درصد خسارت دامداران را جبران می‎کند
 

فرماندار بهشهر گفت: بیمه تنها 10 درصد خسارت دامداران را جبران می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «سید خالق سجادی» چهارشنبه شب در جلسه هم اندیشی صنعت دام و طیور و صنایع وابسته به امور دام شرق مازندران در مجتمع هوتوی بهشهر افزود: شرق مازندران نیازمند کارخانه واکسن سازی و کارخانجات صنایع تبدیلی است که امیدواریم با قوت دنبال شود.

وی افزود: استقرار پست قرنطینه دامپزشکی در شرق مازندران از ضرورت‌های مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد تا از ورود بیماری‌های دامی از استان‌های همجوار به مازندران جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه دامداران بخش روستایی از بنیه ضعیف مالی برخوردارند و تهیه واکسن تب برفکی در برخی از موارد برای آنان مقدور نیست، یادآور شد: برای همین منظور در سرکشی از روستاها ۳۵ رأس گاو یک دامدار در روستا تلف شد و کاری انجام نشد.

فرماندار بهشهر با تاکید بر تقویت صنایع تبدیلی در شرق مازندران گفت: این منطقه معدن میوه و محصولات مختلف کشاورزی است که امیدواریم تقویت صنایع تبدیلی در شرق مازندران با قوت دنبال شده و در دستور کار قرار گیرد تا مشکلات این بخش برطرف شود.

سجادی نداشتن سرمایه در گردش را از مهم‌ترین مشکلات دامداران و مرغداران منطقه اعلام کرد و افزود: ارائه تسهیلات ارزان قیمت به این تولیدکنندگان می‌تواند رشد قابل توجهی در تولیدات و اشتغال داشته باشد که از حداقل بسته‌های حمایتی بی بهره مانده‌اند و محروم هستند.

وی گفت: بالا بودن نهاده‌های دامی وارداتی نیز از دیگر مشکلات دامداران است در حالی که قیمت دام زنده سال‌ها است که بین ۱۰ تا ۱۰.۵ هزار تومان است و تغییری در آن ایجاد نشده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بهشهر ضعف نظام بیمه ای را از دیگر مشکلات این بخش عنوان کرد و بیان داشت: براساس اطلاعات واصله تنها ۱۰ درصد از ضرر و زیان وارد شده به کشاورزان، دامداران و مرغداران جبران می‌شود و این مساله توجیهی ندارد و به صرفه نیست.

سجادی گفت: با توجه به اینکه شرق مازندران مرکز واحدهای صنعتی و صنایع تبدیلی است تلاش داریم تا این منطقه به قطب صنعتی تبدیل شود که ۳۰۰ هکتار در گلوگاه و یک هزار هکتار در بهشهر در شهرک‌های صنعتی زمین در اختیار قرارگرفته است تا صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و صنایع وابسته ایجاد شود.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
0
مدیرکل دامپزشکی استان مازندران گفت: هزینه واکسیناسیون دام های بزرگ بر عهده دامداران است و اگر دامی دچار تب برفکی شود مقصر آن دامدار خواهد بود.
ببینید فرماندار فهمید ولی مدیرکل .....
نظر شما
ادامه