کد خبر: ۳۰۸۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

 «دکتر عزیزاله جمالپور» کارشناس اداره کل دامپزشکی استان البرز، پایه گذار طرح پرورش زنبور عسل ارگانیک در کشور گفت: پس از 18 سال تلاش و تحقیق مستمر، توانستیم در منطقه آسارا اولین عسل ارگانیک و کاملاً طبیعی را تولید کنیم.

زنبور عسل از 150 میلیون سال قبل وجود داشته ولی با این تفاوت که در آن زمان فاقد زندگی اجتماعی بوده و در طول چندین هزار سال تا اوایل قرن 18 میلادی عسل منبع اصلی قند مصرفی محسوب می شد، اما در چند قرن اخیر همزمان با رشد صنعت نیشکر و چغندر قند ، استفاده از عسل طبیعی به عنوان تامین کننده اصلی قند کاهش بسیاری داشته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، «دکتر عزیزاله جمالپور» کارشناس دامپزشکی استان البرز در مصاحبه اختصاصی با سیمای البرز ضمن توصیه به استفاده از مواد غذایی طبیعی، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که برخی سودجویان با استفاده از مواد نامطلوب اقدام به تولید عسل های غیر طبیعی می کنند.

وی افزود: برای اولین بار در کشور و شاید در دنیا موفق به تولید عسل ارگانیک و طبیعی شدیم که تمامی مراحل تولید و بهره برداری بدون استفاده از هرگونه آنتی بیوتیک، سم های ضد کنه و یا موم مصنوعی می باشد و این برنامه در طی 18 سال تحقیق و تلاش با طراحی کندوهای مدل ویژه که با شرایط آب و هوایی ایران همخوانی دارد، صورت گرفته است.

جمالپور ادامه داد: در این برنامه که با حمایت سرمایه گذار بخش خصوصی انجام گرفته است، با صرف هزینه 60 درصد کمتر نسبت به روش های معمول موجود عسل طبیعی تولید که نمونه آن در دنیا بی نظیر و صد درصد افزایش تولید دارد. این طرح در شش مزرعه بصورت عملیاتی اجرا شده و قابلیت توسعه در تمام کشور را نیز دارا می باشد.

وی تخمین زد در حدود دویست میلیون کندوی عسل با روش جدید می توان در کشور راه اندازی نمود.

دکتر جمالپور در پایان از حمایت اداره کل دامپزشکی و همچنین برگزاری کلاس های آموزشی- ترویجی زنبور عسل ارگانیک توسط جهاد کشاورزی و دامپزشکی نیز قدردانی نمود.

گفتنی است گزارش تصویری "پرورش ارگانیک زنبور عسل " از سیمای البرز پخش خواهد شد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمود میدانی
|
Oman
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
0
با سلام .. چطور می شه با آقای دتکر جمال پور تماس داشته باشم
نظر شما
ادامه