کد خبر: ۳۰۸۸۴
 

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی گفت: مراقبت از بیماری‌ها به ویژه بیماری لکه سفید و ارتقای امنیت زیستی در مراکز پرورش میگو از اهداف مهم دامپزشکی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر امرالله قاجاری» پیش از ظهر امروز در بازدید از مرکز تکثیر میگوی شهرستان کنارک، اظهار کرد: سواحل سیستان و بلوچستان مناطق بسیار خوب برای پرورش میگو در سطح کشور هستند، خوشبختانه فعالیت و پرورش میگو در این منطقه از سال‌های قبل آغاز شده است.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی افزود: در گذشته در سایت پرورش میگو شاهد بیماری لکه سفید بودیم که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سه سال پیش شاهد کنترل این بیماری هستیم.

این مسؤول ادامه داد: در حال حاضر امنیت زیستی در این منطقه ایجاد شده و تاکنون بیماری در بحث پرورش و تولید میگو نداشته‌ایم و این نویدبخش یک تولید خوب در منطقه است.

وی با بیان اینکه کنارک یکی از قطب‌های پرورش میگو در آینده‌ای نزدیک خواهد بود، گفت: در سایت پرورش میگوی کنارک سالانه دو بار تولید میگو داریم و این مرکز پشتوانه قوی برای سایت پرورش میگوی گواتر است.

قاجاری بیان کرد: هدف دامپزشکی کنترل بیماری میگو است که تاکنون 600 مورد آزمایش در دو ماهه اخیر داشته‌ایم و میزان تولید مرکز تکثیر کنارک 36 میلیون قطعه بود.

وی افزود: مراقبت از بیماری‌ها به ویژه بیماری لکه سفید که صنعت میگوی کشور را تهدید می‌کند و ارتقای امنیت زیستی در مراکز پرورش از اهداف مهم دامپزشکی است که خوشبختانه این دو مورد در استان به خوبی انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی گفت: امیدواریم امسال نیز تولیدات میگو بدون هیچگونه بیماری باشد و روند صادرات آن به خوبی طی شود.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: در این استان 4 هزار هکتار زمین برای پرورش میگو پیش‌بینی شده است و برنامه داریم صادرات میگو را توسعه داده به گونه‌ای که در سال سه بار برداشت میگو داشته باشیم.

«هدایت‌الله میرمرادزهی» افزود: کشور روسیه در ماه 150 تن میگو درخواست دارد که تلاش می‌کنیم این میزان را تامین کنیم.
 
 
نظر شما
ادامه