کد خبر: ۳۰۸۹۴
تولید گوشت مصنوعی در آزمایشگاه/ فضولات حیوانات، راز پنهان گرمای کره زمین
 

دانشمندان کودهای حیوانی را یکی از مهمترین عوامل افزایش دمای زمین خوانده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از گیزمگ، چندی پیش فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) با استناد به گزارشی با عنوان «سایه بلند محصولات دامی» در بیانیه‌ای نوشت: صنایع دامی به تنهایی 18 درصد گازهای گلخانه‌ای را تولید کرده و یکی از مهمترین علل افزایش دمای زمین محسوب می‌شود.

ابن در حالی است که متخصصان مسائل زیست‌محیطی این رقم را بالاتر و معادل 51 درصد تخمین زده‌اند. گفته می‌شود 37 درصد گازهای متان موجود در جو کره زمین ناشی از کودهای حیوانی است.

دانشمندان از زمان انتشار گزارش یاد شده همواره در تلاش بوده‌اند روشی برای جایگزین کردن این محصولات غذایی پیدا کنند. از جمله تلاش‌های صورت گرفته می‌توان به تولید «گوشت‌های مصنوعی» اشاره کرد که از همان ابتدا با شکست مواجه شد.

اکنون، محققان بخش تحقیق و توسعه شرکت SuperMeat موفق شده‌اند در محیط آزمایشگاهی و با استفاده از سلول‌های مرغ به کشت گوشت بپردازند. این گوشت‌ها نسبت به رقبای قدیمی خود مثل "گوشت‌های گیاهی" طعم و ظاهر بهتری دارند.

دانشمندان برای تولید گوشت‌های "کشت شده"، تعدادی سلول مرغ را استخراج می‌کنند و آن‌ها را در لایه بافت‌برداری شده مرغ کشت می‌دهند. خوشبختانه این روش کوچکترین آسیب و آزاری به پرنده وارد نمی‌کند.

پیش‌بینی می‌شود، تولید انبوه و مصرف گسترده این گوشت‌ها روند افزایش دمای زمین را به میزان قابل‌توجهی تعدیل کند.

تولید گوشت مصنوعی در آزمایشگاه/ فضولات حیوانات، راز پنهان گرمای کره زمین
 
نظر شما
ادامه