کد خبر: ۳۰۹۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

جلسه هماهنگی مسئولین فنی مزارع پرورش ماهی استان با حضور مدیرکل دامپزشکی استان، معاون سلامت، رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی، سرپرست اداره آبزیان و جمعی از مسئولین فنی مزارع پرورش ماهی در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، «دکتر عبدالمحمد نجاتی» مدیرکل دامپزشکی استان نیز در ابتدای جلسه گفت: در سال 92 تولید ماهی 8 هزار تن بوده که با نظارت های بهداشتی دامپزشکی در سال 94 به 17 هزار تن رسیده است و این با عملکرد خوب مسئولین فنی محقق یافت.

دکتر نجاتی گفت: مسئولین فنی باید مراقب باشند در نقل و انتقال ها بیماری وارد مزارع نگردد و این نظارت جدی می طلبد.

نقش مهم مسئولین فنی در اقتصاد مقاومتی

وی نقش مسئولین فنی در اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم دانست و گفت: در مواقع خطر باید بتوانیم اقدام لازم انجام دهیم و اگر مسئولین فنی مزارع نباشند، نه غذای سالم، نه دام سالم و به تبع انسان سالمی هم نخواهیم داشت.

سپس «دکتر اسدی» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: مسئولین فنی باید با هم در ارتباط باشند و اطلاعات فنی را در اختیار همدیگر قرار دهند.

دکتر اسدی گفت: باید گزارشات به طور منظم به شبکه ها ارسال شود تا در صورت بروز مشکل سریع اقدام صورت گیرد.

وی ثبت سوابق را در کارت های مزارع مهم خواند و ادامه داد در صدور گواهی حمل نهایت دقت صورت گیرد.

«دکتر حسینی» رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان نیز گفت: ورود و خروج هرگونه محصولات اعم از بچه ماهی، ماهی پرواری، تخم چشم زده باید با هماهنگی مسئولین فنی مزارع انجام شود.

دکتر حسینی اظهار داشت: کلیه ماهیان که روانه بازار مصرف می شوند باید نامه تاییدیه مسئول فنی مزارع پرورش ماهی را به شبکه ها و یا پست های قرنطینه ارجاع و پس از آن مجوز های حمل صادر شود.

«دکتر ایمان نجفی» سرپرست اداره آبزیان نیز در پایان هدف از برگزاری جلسه را برقراری نظم بین پرورش دهندگان، جلوگیری از اشاعه بیماری ها در بین مزارع، رسیدن یک محصول کاملاً سالم و بهداشتی به دست مصرف کننده و جلوگیری از مصرف مواد ضدعفونی کننده غیرمجاز و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها در مزارع عنوان کرد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
1
0
یه گوشه رینگ نشستند میگند برو لنگش کن
نظر شما
ادامه