کد خبر: ۳۰۹۰۴
 

«احمد مسجدجامعی» در ادامه تهرانگردی خود، مهمان اهالی منطقه 4 تهران شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «احمد مسجدجامعی» صبح امروز در اولین تهرانگردی مردادماهی خود با حضور در باغ پرندگان تهران از نزدیک در جریان روند نگهداری و مدیریت این باغ قرار گرفته است. در این باغ ۳۲۰۰ پرنده شامل ۱۶۷ گونه نگهداری می‌شوند.

نصب میکروچیپ بر روی پرندگان باغ پرندگان

«حمیدرضا نوروزی» بهره بردار این باغ در پاسخ به برخی شائبه‌ها مبنی بر ایرادات سازمان محیط زیست در خصوص عدم نصب میکروچیپ روی پرندگان این باغ گفت: سازمان محیط زیست روی نصب میکروچیپ‌هایی بر پرندگان این باغ اصرار داشت چرا که میکروچیپ شامل اطلاعات پرندگان و به نوعی شناسنامه آنها محسوب می‌شود که سازمان محیط زیست نیز باید به عنوان نهاد فرادستی در جریان وضعیت پرندگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته با تغییر پیمانکار باغ پرندگان این مشکلات حل و همچنین از فعالان محیط زیستی به خصوص در حوزه پرندگان درخواست شده تا ضمن بازدید از این باغ در جریان روند نگهداری و رسیدگی این پرندگان قرار گیرند، در خصوص برخی انتقادات مبنی بر بوی نامناسب قسمت پرندگان آبزی با بیان اینکه هر دو هفته یکبار لایروبی از حوضچه پرندگان آبزی انجام می‌گیرد گفت: به هر حال دقت داشته باشید که بسیاری از پرندگان غذای خود را از میان جلبک‌های کف دریاچه تامین می‌کنند.

وی با بیان اینکه به زودی فاز ۲ باغ پرندگان در شش هکتار زیر توری با ارتفاع ۱۵ متر ایجاد می‌شود گفت: در این محل پرندگان که هم‌رسته هستند نگهداری خواهند شد.

نوروزی با اشاره به ایجاد سافاری پارک گفت: چهار هکتار زمین پشت باغ پرندگان وجود دارد که شهرداری می‌تواند این زمین‌ها را در اختیار باغ پرندگان قرار دهد تا با ایجاد سافاری پارک، زمینه را برای تردد خودروها ایجاد کنیم.

در ادامه احمد مسجدجامعی با ارائه گزارشی در خصوص بازدید امروز با بیان اینکه یکی از جاذبه‌های ویژه شهر تهران باغ پرندگان است که متاسفانه کمتر شناخته شده و پرندگان گونه‌های گرمسیری، آبی، زینتی و ... و گونه‌های پرندگان بومی و غیربومی در آن نگهداری می‌شوند گفت: البته این باغ نیازمند فضاهای تکمیلی است چراکه فضای سرسبز این باغ با اینکه نزدیک تهران است اما هیچ آثاری از ترافیک و سر و صدا در آن دیده نمی‌شود و فراز و فرودهای طبیعی به جذابیت‌های این باغ اضافه کرده است و لازم است با ایجاد فضاهای تکمیلی، فضای مناسبتری برای پرندگان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به تکمیل و افتتاح فاز دوم باغ پرندگان گفت: این مجموعه تخصصی است و یک کلینیک ویژه پرندگان نیز دارد که می‌تواند بازاری برای پرندگان زینتی باشد و یا امکانات مورد نیاز را برای نگهداری پرندگان در اختیار همگان قرار دهد .

نقل قول مسجدجامعی از دامپزشک باغ پرندگان

مسجدجامعی با اشاره به مشکلات و حواشی باغ پرندگان گفت: سازمان محیط زیست ایراداتی را به باغ پرندگان داشته است و ما برای بررسی و ارزیابی این موضوع امروز به باغ پرندگان آمدیم که خوشبختانه شاهد برطرف شدن مشکلات مطرح شده بودیم و همه پرندگان این باغ شناسنامه دار هستند و گزارش وضعیت سلامت پرندگان نیز به طور مرتب برای سازمان محیط زیست ارسال می‌شود به گونه‌ای که حتی در کلینیک پرندگان یکی از این پرندگان به شدت آسیب دیده بود و دامپزشک مجموعه عنوان کرد که باید گزارش وضعیت سلامت این پرنده را برای محیط زیست ارسال و مجوزی برای از بین بردن این پرنده کسب کنیم.

وی با بیان اینکه باغ پرندگان می‌تواند ظرفیت‌های صادراتی ایران در حوزه پرندگان را افزایش دهد به خانه گرافیک ایران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در بازدید قبلی خود از خانه ارباب هرمز توانستیم نسبت به بازسازی و مرمت کردن این خانه اقدام کنیم و با پیگیری‌های انجام شده خانه ارباب هرمز به عنوان خانه گرافیک ایران در نظر گرفته شد .
 
 
نظر شما
ادامه