کد خبر: ۳۰۹۱

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی ایلام، قم، خراسان رضوی، کرمانشاه و اردبیل

 

تقدیر استاندار ایلام از فعالیت های مدیر کل و کارکنان دامپزشکی


در دیدار رئیس سازمان دامپزشکی کشور با استاندار ایلام که در محل دفتر استاندار برگزار شد، استاندار ایلام از فعالیت‌های مدیر کل و کارکنان دامپزشکی استان تقدیر و تشکر کرد.
در این دیدار دکتر دستور با تشریح وظایف، اقدامات و خدمات در تمام زمینه‌ها از جمله کنترل و مبارزه با بیماری ها، نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی، واگذاری امور به بخش خصوصی و اجرای اصل 44، از حمایت های مطلوب استاندار از اداره کل دامپزشکی استان تشکر کرد و آمادگی دامپزشکی را برای ارائه خدمات مطلوبتر و بهتر و تداوم خدمات رسانی و تأمین بهداشت عمومی جامعه بیان نمود.
مهندس اعلایی استاندار ایلام در این دیدار دامداری و دامپروری را از اولیت های توسعه استان برشمرد و گفت:با توجه به اشتغال بخش قابل توجهی از مردم استان به فعالیت دامپروری و نقش آن در اقتصاد خانواده های روستایی و عشایری، استان ایلام دارای پتانسیل لازم برای سرمایه گذاری و توسعه این بخش می باشد .
وی ضمن اشاره به واگذاری امور در مباحث غیر حاکمیتی به بخش خصوصی، آمادگی خود را برای حمایت از بخش خصوصی دامپزشکی اعلام داشتند.


استاندار ایلام در ادامه با توجه به نقش دامپزشکی در حفظ بهداشت فرآورده های خام دامی و نهایتاً سلامت آحاد مردم جامعه از خدمات صورت پذیرفته توسط دامپزشکان استان، در این خصوص تقدیر و تشکر نمود .
دکتر پیرانی مدیر کل دامپزشکی استان ایلام نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایت های بی دریغ استاندار و مجموعه استانداری از مجموعه دامپزشکی استان  و پشتیبانی از طرح های دامپزشکی، حمایت بیشتر مجموعه مدیریتی استان از فعالیت های دامپزشکی به خصوص کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی را خواستار شد.

-----------------------------------------

 

فعالیت‌های 4ماهه پست‌ قرنطینه سیار اداره کل دامپزشکی استان قم
 
مدیر کل دامپزشکی استان قم فعالیت‌های 4 ماهه اول سال جاری توسط پست قرنطینه سیار این اداره کل را تشریح کرد.
دکتر رفیعی گفت: از ابتدای سال جاری با انجام4680 نفر ساعت نظارت قرنطینه ای، تعداد3600 خودرو حامل دام و فرآورده خام دامی بازدید به عمل آمد و 123راننده متخلف تا کنون شناسایی و در همین راستا 45 تن فرآورده خام دامی توقیف،6تن فرآورده خام دامی ضبط و معدوم و 4000 راس دام نیز به استانهای مبدا عودت داده شده است.
وی در ادامه افزود: این اداره کل با فعال کردن پست قرنطینه سیار از 1/5/89 به مدت یکسال در بخشهای مرکزی، سلفچگان و جعفریه میزان نظارتهای قرنطینه ای را تشدید کرده و در این راستا تعاملات و هماهنگی‌های لازم را با دستگاههای استانی از قبیل نیروی انتظامی، دادگستری و.... انجام داده است.
دکتر رفیعی در پایان متذکر شد: با توجه به مصوبات ستاد کالای قاچاق و ارز کشور، نقل و انتقال هرگونه دام فاقد پلاک و مجوز حمل بهداشتی که شناسایی شوند بعنوان قاچاق تلقی می‌شود.
وی از کلیه دامداران خواست از جابجایی و نقل و انتقال دام بدون گواهی بهداشتی حمل جدا خودداری نمایند.

 

----------------------------------------

 

توصیه جدی دامپزشکی خراسان رضوی به مردم در ماه رمضان؛ شرایط خرید و نگهداری فرآورده های خام دامی را رعایت کنید
 

با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش مصرف انواع فرآورده ها ی خام دامی، اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی مواردی را در جهت حفظ سلامت فرآورده های خام دامی و تامین امنیت غذایی شهروندان یادآور شد.
سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، دراین باره گفت: هر ساله و همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، حجم گسترده ای از انواع فرآورده های خام دامی(انواع گوشت سفید و قرمز) جهت مصرف این ایام توسط شهروندان خریداری می‌گردد که لازم است شهروندان به منظور حفظ کیفیت و سلامت فرآورده های فوق در زمان خرید و انتقال آن به منزل مواردی را رعایت نمایند.
دکتر احمد شریعتی به عنوان اولین توصیه اعلام داشت: ضروری است شهروندان گوشت و فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و حتی الامکان از فرآورده های بسته بندی شده تحت نظر کارشناسان دامپزشکی که دارای تاریخ تولید و انقضا و مشخصات می باشند تهیه نمایند.
وی دردومین توصیه خود یادآور شد: سعی شود مواد پروتئینی تهیه شده را در اولین فرصت ممکن به منزل انتقال و داخل یخچال و یا فریزر با توجه به نوع فرآورده منتقل نمایند.
این کارشناس دامپزشکی افزود: لازم است مواد پروتئینی تهیه شده را در سریعترین زمان ممکن در منزل بازبینی و در صورت مشاهده هرگونه مشکل قبل از فوت وقت با دامپزشکی تماس حاصل نمایند تا کارشناسان دامپزشکی موارد را مورد رسیدگی قرار دهند.
وی تصریح نمود: گوشت و فرآورده خام دامی تازه تهیه شده در صورتی که جهت مصرف طولانی مدت تهیه شده است بایستی از بسته بندی خارج و بعد از حذف ضایعات به صورت کم حجم و کم عمق بسته بندی و منجمد گردد.
شریعتی یادآور شد: مواد پروتئینی منجمد تهیه شده بایستی قبل از دیفراست شدن به داخل فریز زیر صفر انتقال داده شده و برای استفاده از فرآورده های منجمد  نیز لازم است تا به اندازه مورد نیاز  در دمای 4 درجه از انجماد خارج گردد و  از دیفراست و منجمد نمودن مکرر که باعث افت کیفیت فرآورده‌ها می گردد شدیداَ پرهیز گردد.
وی از شهروندان خواست تا در زمان خروج مواد پروتئینی منجمد از یخچال و در صورت مشاهده هرگونه علائم و رنگ و بوی غیرطبیعی در مواد پروتئینی به منظورجلوگیری از بروز هرگونه مسمومیت از مصرف آن خودداری کرده و جهت تعیین تکلیف و رفع هرگونه ابهام دراولین فرصت با مراکز دامپزشکی به شماره 7250035 و 7250025، شبکه دامپزشکی مشهد مقدس، 6233075، پیامگیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی و 7624208، مرکز پیام جهادکشاورزی استان تماس حاصل نمایند.

------------------------------------------

 

انتخاب مجدد روابط عمومی دامپزشکی استان کرمانشاه به عنوان عضو دبیرخانه شواری هماهنگی روابط عمومی های استان


مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برای دومین دوره پیاپی به عنوان عضو دبیرخانه شورای هماهنگی روابط عمومی استان کرمانشاه انتخاب شد
انتخابات سومین دوره دبیرخانه شواری هماهنگی روابط عمومی های استان کرمانشاه (صبح سه شنبه نوزدهم مردادماه) در محل سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار گردید و اعضا و بازرس دبیرخانه با آراء شورای هماهنگی روابط عمومی های استان کرمانشاه به مدت دو سال انتخاب شدند.
گفتنی است نوراله حسینی ، سعید متین ،لیلا سنجر بیگی ، شهرام اعتصام ، بهروز لرستانی و افشین شورچه اعضای جدید دبیرخانه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان کرمانشاه را تشکیل می دهند.

-----------------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل خبر داد:
معدوم‌سازی 80 تن فرآورده‌ غیر بهداشتی دامی در اردبیل


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از معدوم‌سازی 80 تن فرآورده‌های خام آلوده و غیر بهداشتی دام در چهار ماه اول امسال خبر داد.

 سبحانعلی علوی در جریان بازدید از فعالیت گروه‌های ویژه بازرسی بهداشتی در اردبیل به خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: به دنبال این معدوم‌سازی 33 واحد صنفی متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی خاطرنشان کرد: گروه‌های ویژه بازرسی بهداشتی بر نحوه تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان نظارت می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل افزود: با توجه به افزایش مصرف فرآورده‌های خام دامی در ایام ماه مبارک رمضان و با هدف اطمینان شهروندان و روزه‌داران از سلامت این فرآورده‌ها طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی و پزشکی اجرایی می‌شود.
علوی گفت: در این طرح 20 گروه سیار و 11 گروه ثابت متشکل از نیروهای متخصص و کارشناس بهداشتی فعالیت خواهند کرد.
وی افزود: دامپزشکی در حیطه وظایف خود هیچ اغماضی را در این زمینه نمی‌پذیرد و با شدت با متخلفین برخورد خواهد کرد.
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در کنار نظارت بر فرآورده‌های خام دامی بر کشتارهای روزانه طیور نیز نظارت داریم و اجازه نخواهیم داد مرغی بدون نظارت و مهر بهداشتی وارد بازار شود.
علوی به مردم استان اردبیل اطمینان داد؛ در کمال صحت و سلامت فرآورده‌های خام دامی را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کرده و نگران برخی از شایعات در این زمینه نباشند.

 

نظر شما
ادامه