کد خبر: ۳۰۹۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

آژانس پزشکی اروپا (EMA :European Medicines Agency )، توصیه کرد که داروهای کولیستین سولفات (پلی میکسین E ) تنها باید به‌عنوان راه دوم درمان در حیوانات استفاده شود و باید فروش آن در سراسر اتحادیه اروپا کاهش یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، بیش از ۵۰ سال است که کولیستین سولفات در انسان و حیوانات به عنوان راه درمان عفونت‌ها به کار می‌رود. زمانی که در انسان عفونت‌های ناشی از باکتری به دیگر آنتی بیوتیک‌ها مقاومت نشان دهد، به عنوان آخرین چاره درمان از این آنتی‌بیوتیک استفاده می‌شود.

تا حدودی به‌دلیل مقاومت به کلاس‌های دیگر از آنتی‌بیوتیک‌ها، مصرف کولیستین سولفات در سال‌های اخیر افزایش یافته به طوری که امروز در اتحادیه اروپا از آن به‌عنوان یکی از پنج آنتی‌بیوتیک‌های معمول در حیوانات، استفاده می‌شود.

با این حال آژانس پزشکی اروپا توصیه به قطع استفاده از آن کرده است، چرا که با این ‌کار سبب جلوگیری از گسترش باکتری‌های خطرناک و مقاوم خواهد شد.

کمیسیون اروپا در حال تحقیق روی روشی جدیدی است تا راهی در برابر مقاومت باکتری‌ها به کولیستین سولفات (ناشی از ژن MCR- ۱: ژنی که به باکتری‌ها امکان مقاومت در مقابل به آنتی‌بوتیک‌ها را می‌دهد) پیدا کند.

گفتنی است، با توجه به آمار، میزان فروش کولیستین سولفات در مراکز دامپزشکی در سطح اتحادیه اروپا بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ حدود ۶۵ درصد کاهش یافته است. بنابراین کشورهای عضو باید در راه کاهش بیشتر فروش این دارو، به روش‌های دقیق‌تری روی آورند.

آژانس پزشکی اروپا توصیه کرده است که آنتی‌بیوتیک‌های دیگر نباید جایگزین کولیستین سولفات شود، بلکه برای حل مسئله باید از اقدامات دیگر مانند بهبود شرایط کشاورزی، امنیت زیستی بین چرخه تولید و واکسیناسیون دام استفاده شود.

ترجمه: فرحناز سپهری

منبع:

http://www.thefishsite.com/fishnews/ ۲۷۹۸۰ /countries-asked-to-cut-use-of-lastresort-antibiotic-in -

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
0
0
آژانس دارویی اروپا درست می باشد. معنی medicines (جمع) دارو می باشد.
نظر شما
ادامه