کد خبر: ۳۰۹۸۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
 
 

شاید هیچگاه به فکرتان هم نرسد که کیف و کمربند و کفش چرم چینی ای که با رضایت خاطر و قیمت پایین تر تعبیه کرده اید از چرم گاو تولید نشده و کلی گربه و سگ به خاطرش کشته شده باشد!

به گزارش حکیم مهر به نقل از پارسینه، مدتهاست چین در حال قبضه کردن بازار کشورهای مختلف، اعم از اروپایی، آمریکایی و آسیایی است و باید اعتراف کرد که در این زمینه موفق هم بوده است، و این امر با توجه به نیروی کار ارزان، تولید انبوه کالا و استفاده از تکنولوژی، تبدیل به مرکز بزرگ تولید کالای درجه دو و سه در دنیا شده است و اکثریت کشورها هم علی رغم کیفیت بالای محصولاتشان باز هم توانایی رقابت با این غول تولیدجهانی را ندارند.

در این میان ایران نیز از این مقوله جدا نبوده و همانند سایر کشورها مقصد کالاهای صادراتی از چین شده و بارها و بارها کارگاهها و شرکت های کوچک و بزرگ داخلیش به خاطر این موضوع، عطایشان را به لقایشان بخشیده اند و بازار تولید کالاهای ایرانی را کنار گذاشته اند.

این موضوع تا جایی جدی شده که از مهر و تسبیح تا خورد وخوراک روزانه و لباس تنمان چینی شده، به تازگی هم در اخبار هم شنیدیدم بازار‌های سنتی شمال کشور نیز به جای قاشق چوبی و کلاه حصیری و محصولات شمالی ها در قبضه صنایع دستی و وسایل چوبی ساخت چین قرار گرفته است!

در کنار همه این ضربات وارده به صنعت داخلی، این بار چین در صدد شکستن کمر تولید و ساخت چرم در ایران و سایر کشورهای تولید کننده چرم مرغوب برآمده است، تا جایی که ۷۰ در صد چرم مصنوعی که در بازار ایران عرضه میگردد ساخته دست چشم بادامی هاست و این آمار در حالی است که همین کشور ۹۰درصد چرم کشورهایی مانند آمریکا را نیز فراهم میکند. اما آیا این چرم مصنوعی که با این حجم انبوه تولید میشود همان کیفیت چرم تولید داخل را دارد یا خیر؟

در سال ۲۰۰۰میلادی طبق اعتراضات دولت آمریکا، انجمن حمایت از حیوانات با در نظر گرفت جریمه نقدی ده هزار دلاری برای چین صادرات پوست و خز گربه و سگ را از این کشور ممنوع اعلام کرد. و پرونده استفاده از این حیوانات را بست، اما ظاهراً چینی ها بی خیال سگ و گربه های کشورشان نشدند و این بار برای تولید چرم از آنها استفاده میکنند و از آن جایی که تشخیص چرم گربه و سگ وخوک از چرم گاوی چندان آسان نیست این کشور با زیر پا گذاشتن قول و قرارهایش اقدام به تولید چرم از پوست این حیوانات نگون بخت کرد.

طبق تحقیقات انجمن رفتار اخلاقی با حیوانات (پتا)، کشور چین از سال ۲۰۱۴ اقدام به تولید چرم از حیواناتی نظیر سگ، گربه وخوک کرده است و این آمار همچنان در حال افزایش است و تا همین چند وقت پیش هم کسی نتوانسته بود به این موضوع پی ببرد.

در ادامه تحقیقات بخش آسیایی این انجمن، یکی از کارمندان بخش تولیدی این کشور که نخواسته بود نامش فاش شود اعتراف کرد: روزانه بین صد تا دویصت قلاده سگ در سوله های این کارخانه ها سلاخی میشوند تا از پوستشان چرم تولید شود. طبق گفته ی یکی دیگر از کارکنان این کارگاه های عظیم مقصد بیشتر این محصولات کشور های آمریکایی و اروپایست و مقصد بخش دیگر این محصولات پر حاشیه هم کشورهای آسیایی بوده است. نتایج این تحقیقات بسیاری ازمردم کشورهای میزبان محصولات چینی و حتی خود مردم چین را نیز شوکه کرده است.

کشور چین بیش از این همه به علت صادرات گوشت سگ، زنده خواری آبزیان، فستیوال سگ خوری و استفاده و صادرات خز گربه موردانتقاد بسیاری از انجمن ها و کانون های حمایت از حیوانات قرار گرفته بود، اما این بار باید دید واکنش مردم و وارد کنندگان محصولات چینی به این قضیه چه خواهد بود و چه برخوردی با خاطیان و ناقضان حقوق حیوانات وصد البته حقوق انسان ها خواهند داشت.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
6
4
خدایا کمک کن حضرت مهدی (ع) هر چه زودتر ظهور کنند .مخلوقات توای خدا واین دنیا احتیاج به ظهور ناجی دارند. الهی آمین
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
4
1
باید اطلاع رسانی شود تا مردم استفاده نکنند و واردات ظلم وستم جلوی آن گرفته شود وجلوی چرم ارزان چینی گرفته شود این دور از تعالیم اسلام و احکام می باشد.دور از انسانیت می باشد . روز قیامت باید جوا بگو باشیم.حال در هر مقامی که باشیم.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
6
2
رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ایی بارها گفتند از حمایت از کالای ایرانی ومصرف نکردن کالای خارجی حال ببینید چه مصیبتی میباشد در کالای خارجی.
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
1
2
آمدن سال نو وموقع شروع مدرسه بابوی خوبی که از کیفهایی که اکبر آقا می دوخت همراه بود به بودجه ماهم می خورد وسالها نیز کار می کردچند نسل در محل ما مغازه کیف فروشی داشت وهمه محل خاطرات شیرین از او ومغازه اش وهنرش داشتند تا چند سال پیش بعد از مدتی که مغازه اش بسته بود دیدم اکبر آقا مشغول فروختن آبمیوه می باشد. وبعد نه کیفها بوی خوب داشتند نه دوام یک هنرمند وقتی در دلها جای دارد که دل به خدا دارد.حتمااکبر آقا می دانسته این چرمها. چیست ای خدا تو به این مردم این سرزمین عشق خودت را وهنرمند بودن و بهترین بودن را دادی حرمت آنها را واین نعمتها را برای آنها حفظ کن وبدی روزگار را برای آنها از بین ببر.الهی آمین
نظر شما
ادامه