کد خبر: ۳۰۹۸۶
پیگیری وضعیت باغ وحش شیراز / وضعیت فعلی شایسته دومین باغ وحش کشور نیست
 

نماینده مردم شیراز در مجلس از پیگیری وضعیت باغ وحش شیراز خبر داد و افزود: به زودی از این باغ وحش بازدید و وضعیت آن را بررسی و اطلاع رسانی خواهم کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری خانه ملت، «علی اکبری» با یادآوری تذکرات سازمان محیط زیست به باغ وحش شیراز برای تعیین تکلیف وضعیت آن، گفت: در پی انتقادهایی که دوستداران محیط زیست نسبت به وضعیت این باغ وحش داشتند، سازمان محیط زیست به این موضوع ورود و به دلیل وضعیت نامناسب نگهداری از حیوانات تذکراتی به مسئولان این باغ وحش داده و خواستار بهبود وضعیت و رعایت استانداردهای لازم شدند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، افزود: مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست در این تذکر در وهله اول خواستار رفع مشکلات و بازسازی این باغ وحش شده و تاکید کردند در صورت امکان پذیر نبودن، حیوانات باید به مراکز دیگر منتقل شوند.

وی از پیگیری وضعیت باغ وحش شیراز خبر داد و یادآور شد: به دلیل آنکه تاکنون از این باغ وحش بازدید نکرده ام نمی‌توانم در مورد وضعیت آن اظهارنظر قطعی داشته باشم؛ البته به زودی از این باغ وحش بازدید و وضعیت آن را از نزدیک بررسی و نتایج آن را اطلاع رسانی خواهم کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در تشریح ساخت و ایجاد باغ وحش شیراز، گفت: این باغ وحش در سال 1337 ایجاد و به لحاظ قدمت دومین باغ وحش کشور محسوب می شود؛ البته در گذشته وضعیت بهتر و مطلوب‌تری داشته و چندین سال است دچار افت و چالش های زیادی شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، افزود: بر اساس برخی گزارش های رسیده مسئولان باغ وحش مذکور در حال بازسازی آن هستند از این رو می توان گفت وضعیت آن نسبت به چند ماه پیش بهتر شده و روند مطلوب‌تری داشته است؛ امیدواریم به زودی شاهد بهبود وضعیت آن از سوی مسئولان باشیم زیرا چنین وضعیتی در خور و شایسته دومین باغ وحش کشور نیست.

 
 
نظر شما
ادامه