کد خبر: ۳۱۰۰۳
 

یکی از اسب های حاضر در رقابت های پرش با اسب قهرمانی کشور در اصفهان تلف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، دبیر هیات سوارکاری استان اصفهان افزود: برق گرفتگی به دلیل اتصالی سیم با بنده فلزی اصطبل و سکته قبلی دو نظر اولیه، برای مرگ این اسب عنوان شده است.

«فیروز قدرتی پور» خاطرنشان کرد: این اسب 10 ساله با نژادی خارجی و سفید رنگ متعلق به سورن احسانی فاخر یکی از شرکت کنندگان استان قزوین بوده است.

وی اضافه کرد: شاهدان عینی برق گرفتگی را عامل مرگ این اسب برشمردند، اما با توجه به تک فاز بودن برق اصطبل ها، تنها در صورتی که اسب خیس باشد، برق می تواند باعث مرگش شود، علاوه بر آن 40 رأس اسب در این اصطبل نگهداری می شدند و همه آنها سالم هستند.

قدرتی پور خاطرنشان کرد: البته پس از این رویداد برق همه مجموعه قطع شد تا حادثه دیگری رخ ندهد.

دبیر هیات سوارکاری استان اصفهان تصریح کرد: نظر نخستین دامپزشک بیانگر سکته قلبی اسب بوده است که البته این موضوع و نظر دیگر، همچنان در حال بررسی است و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

مسابقات سوارکاری 'جام نقش جهان' در 2 رشته پرش و جشنواره زیبایی اسب با حضور بیش از 200 رأس اسب از سراسر کشور از دیروز چهارشنبه در اصفهان آغاز شد و به دنبال آن امروز و فردا (جمعه) مسابقات پرش با اسب و روزهای 20، 21 و 22 مردادماه، جشنواره زیبایی اسب در رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می شود.

این رقابت ها در رنکینگ فدراسیون یک و نیم برابر سایر مسابقات امتیاز دارد.
 
 
نظر شما
ادامه