کد خبر: ۳۱۰۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاجبخش: مطالعه گلستان سعدی و آثار تاریخی اقبال آشتیانی را از دست ندهید

«دکتر حسن تاجبخش» چهره ‌ماندگار شاخه دامپزشکی علاوه بر شاهنامه فردوسی و گلستان سعدی، آثار عباس اقبال آشتیانی در حوزه تاریخ را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری کتاب ایران ((ایبنا)، دکتر حسن تاجبخش، چهره ‌ماندگار شاخه دامپزشکی کشور درباره پیشنهاد مطالعه آخر هفته اظهار کرد: هیچ کتابی جذاب‌تر از شاهنامه فردوسی و گلستان سعدی ندیدم. دوستداران کتاب و جوانان، کتاب‌های مختلفی را مطالعه می‌کنند اما به آن‌ها پیشنهاد می‌کنم تا حکمت‌های گلستان را فراموش نکنند.

وی با اشاره به تجربه جوانی خود در مطالعه رمان افزود: در سال‌های بسیار دور نیز کتاب جذاب «سووشون» نوشته مرحوم سیمین دانشور را مطالعه کرده‌ام. «سووشون» نشان از درک دقیق نویسنده از محیط پیرامون خود است. به‌طور حتم کتاب‌های دیگر سیمین دانشور نیز داراری چنین ویژگی‌ است.

تاجبخش پیشنهاد دیگری برای مطالعه آخر هفته ارائه داد و گفت: به مخاطبان خبرگزاری کتاب ایران پیشنهاد می‌کنم تا در حوزه تاریخ نیز برنامه مطالعاتی داشته باشند. پیشنهاد من در موضوعات تاریخی کتاب‌های عباس اقبال آشتیانی است.

وی ادامه داد: اقبال، کتاب‌هایی مانند «تاریخ مفصل ایران از استیلای مغول تا اعلان مشروطیت» و «تاریخ ایران بعد از اسلام» را در کارنامه دارد. تاریخ ادبیات ایران نیز از جذاب‌ترین گونه‌‌ها برای مطالعه آخر هفته مخاطبان و علاقه‌مندان است.



انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
1
0
چقدر عالی ... به نظرم بد نیست کتاب لیلی و مجنون و فرهاد و شیرین و از این قبیل رو هم دانشچویان دامپزشکی مطالعه کنن تا کمی بیشتر به دانسته های علمیشون در رشته دامپزشکی افزوده بشه ...
جای انست که خون موج زند در دل لعل
زین تغابن که خزف می شکند بازارش
رضا شیبانی
|
Philippines
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
3
درود بر جناب استاد تاجبخش
نگرانی سالهای دور تاکنون بنده اینه که متاسفانه به نظر میاد دوران چنین اساتید فرهیخته ای که جامع خصائل نیکو در کسوت آموزگاری باشند گذشته.ابدا منظورم جسارت و اسائه ادب به محضر اساتید بزرگوار دانشگاه ها نیست اما واقعیت تلخی که به دور از مصلحت اندیشی باید به آن اشاره کنم این نکته است که بار علمی و اخلاقی دانشگاه های ما سال به سال کمتر میشه و محدود شدیم به ورود به رقابت ناسالم چاپ مقالات ISI و شاهد دعواها و درگیری های درون بخشی و درون گروهی ناشایست بین برخی اساتید بر سر تصاحب ساعات آموزش و یا پایان نامه های دانشجویی.و این یعنی زوال سیستم آموزش ما.
خداوند به اساتید بزرگواری چون جناب دکتر تاجبخش و ... طول عمر با عزت و به اساتید جوان ما پذیرش مرام و مسلک اساتید بزرگ قدیم عنایت فرماید.
نظر شما
ادامه