کد خبر: ۳۱۰۰۸
علی‌اصغر میرشکاری معاون استاندار سیستان و بلوچستان

معاون امنیتی استاندار‌ سیستان و بلوچستان گفت: برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با ایجاد برخی موانع به نام مقررات راه ورود قانونی کالا و دام را مسدود و منشاء ترویج قاچاق کالا و دام می‌شوند.

طعنه معاون استاندار‌ سیستان و بلوچستان به سازمان دامپزشکی کشور در حالی صورت می گیرد که ورود آزادانه دام زنده از استان های شرقی به کشور می تواند منجر به ورود بیماری های دامی به کشور و وارد شدن خسارات سنگین به صنعت دام و طیور کشور گردد.

به گزارش حکیم مهر، به نقل از تسنیم، «علی‌اصغر میرشکاری» پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته مبارزه با قاچاق کالا و دام که در استانداری سیتان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: هرمانعی بر سر راه ورود قانونی دام و کالا از سوی سازمان‌ها ذی‌ربط صورت گیرد منجربه تشدید قاچاق آن کالا می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با ایجاد برخی موانع به نام مقررات راه ورود قانونی کالا و دام را مسدود و منشاء ترویج قاچاق کالا و دام می‌شوند.

میرشکاری گفت: هیچ کس حق ندارد با اعمال سلیقه برای فعالیت سالم اقتصادی مردم و دامداران مانع‌تراشی کند چرا که پدیده شوم قاچاق عامل از بین رفتن سلامت و امنیت جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر کنترل ورود دام به استان و مبارزه با قاچاق دام و کالا در مرزهای رسمی و دیگرمناطق مرزی از سوی مرزبانی و نیروی انتظامی گفت: در استان سیستان و بلوچستان بیش از 75 هزار نفر شتر وجود دارد که باید با ساماندهی و پلاک‌گذاری زمینه انتقال آنها به دیگرمناطق کشور فراهم شود.

میرشکاری تصریح کرد: درحال حاضر تعداد 5 هزار نفر شتر شترداران استان برای انتقال به دیگر مناطق کشور آماده است که جهاد کشاورزی و دامپزشکی باید هرچه زودتر زمینه صدور مجوز انتقال این دام‌ها را به عنوان دام بومی فراهم کنند.

معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به وضعیت قیمت برنج درسطح بازار اشاره کرد و گفت:‌دستگاه‌های مربوطه و نظارتی باید قیمت‌گذاری برنج را در کنترل خود قرار دهند تا حقوق مصرف‌کننده رعایت شود.



نظر شما
ادامه