کد خبر: ۳۱۰۲۰
رئیس سازمان غذا و دارو:
«دکتر رسول دیناروند» در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت گفت: در حوزه بهداشت و ایمنی غذا، سازمان دامپزشکی عملکرد خوبی داشته و در حوزه کنترل سموم، تلاش های بیشتری باید صورت گیرد ...
 
 

حکیم مهر - رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حوزه بهداشت و ایمنی غذا، سازمان دامپزشکی عملکرد خوبی داشته و در حوزه کنترل سموم، تلاش های بیشتری باید صورت گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر رسول دیناروند» اعلام کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته، سال آینده 400 سم را همزمان اندازه گیری خواهم کرد.

وی با تاکید بر اصلاح فقر فرهنگ غذایی در کشور اظهار داشت: ما در ایران مشکل فقر غذایی نداریم و به  علت بالا بودن مصرف کالری، بیش از 50 درصد مردم اضافه وزن دارند، بنابراین فرهنگ غذایی ما باید اصلاح شود.

دیناروند در همین حال گفت: نباید اصرار کنیم که محصولات مضر مانند شکر با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار گیرد.
 

 

قابلیت رهگیری مرغ، خاویار و میگوی صادراتی را داریم

 «دکتر مهدی خلج» رییس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این مراسم اعلام کرد: امروز قابلیت ردیابی محصولات از موضوعات مورد توجه کشورها است و وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور این کار را شروع کرده اند.

وی در مورد اقدام های این سازمان در راستای سلامت فرآورده های خام دامی کشور خاطر نشان کرد: به منظور تضمین کیفیت فرآورده های خام دامی در سال 94 حدود 2 میلیون و 800 نوبت نظارت بهداشتی از واحد های مختلف صورت گرفته است.

خلج افزود: در سال گذشته همچنین 161 هزار مورد نقص بهداشتی، 23 هزار تن فرآورده ضبط شده و 4900 تن فرآورده معدومی داشتیم و این موارد نشان می دهد که ما اجازه نمی دهیم فرآورده هایی که مختصات ظاهری سلامت را ندارند وارد بازار شوند.

وی در مورد طیور نیز اظهار داشت: سال گذشته هفت میلیون و 16 هزار قطعه طیور از مصرف انسانی در کشتارگاه های صنعتی کشور خارج و تبدیل به ضایعات شد.

تولید کننده ها باید پاسخگوی سلامت محصول باشند

 «دکتر باقر لاریجانی» معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم با بیان این که 82 درصد مرگ و میر در کشور به علت چهار بیماری غیر واگیر قلبی و عروقی، سرطان، دیابت و تنفسی است، گفت: بیماری های غیر واگیر از تهدید کننده های سلامت جامعه است و طبق بررسی ها، عوامل خطر در تمام این بیماری ها به تغذیه مربوط می شود.

وی با بیان این که مساله تغذیه فقط به وزارت جهاد کشاورزی مربوط نیست و همه باید برای اصلاح این وضعیت تلاش کنیم، افزود: طبق قاعده بین المللی، مسوولیت سلامتی بر عهده تولید کننده گان است و امیدوارم به قانونی دست پیدا کنیم که بر اساس آن تولید کنندگان نیزپاسخگوی عدم سلامتی محصول پاسخگو باشند .
 
 
نظر شما
ادامه