کد خبر: ۳۱۰۲۲
 

نماینده شهرستان‌های کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، رودبار و فاریاب در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری های لازم جهت تامین اعتبار مایه کوبی تب برفکی دام های سنگین صورت می گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر احمد حمزه» نماینده پنج شهر جنوبی استان کرمان در جلسه شورای مدیران دامپزشکی جنوب کرمان که با حضور دکترخلج رییس سازمان دامپزشکی کشور در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: دامپزشکی در شناسایی و کنترل و مهار بیماری های زئونوز هم راستا و به عنوان بازوی کمکی جامعه پزشکی عمل می کند.

وی افزود: نقش دامپزشکی در تامین و ارتقاء بهداشت عمومی و سلامت جامعه و کنترل و مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام، که تهدیدی جدی برای بهداشت عمومی و سلامت جامعه می باشد، بسیار حائز اهمیت است.

حمزه با اشاره به نقش مهم سازمان دامپزشکی در بهبود کیفی سلامت جامعه اظهار داشت: دامپزشکی در شناسایی و کنترل و مهار بیماری های زئونوز هم­راستا و به عنوان بازوی کمکی جامعه پزشکی عمل می کند.

وی از ریاست سازمان دامپزشکی کشور درخواست نمود با توجه به پایین بودن سطح درآمد عموم دامداران جنوب استان، واکسیناسیون تب برفکی در این منطقه به صورت غیربهادار صورت گیرد.
 
 
نظر شما
ادامه