کد خبر: ۳۱۰۳۶
صالحی رئیس شیلات معاون وزیر کشاورزی
 

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات گفت: فاضلاب‌خواری و توقف پرورش ماهی تیلاپیا صحت ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «حسن صالحی» با اشاره به شایعه‌سازی در خصوص فاضلاب‌خواری ماهی‌های تیلاپیا اظهار داشت: خبر منتشر شده در مورد فاضلاب‌خواری و توقف پرورش ماهی تیلاپیا صحت ندارد همچنین این ماهی یکی از گونه‌های پرگوشت در تمام کشورها و ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: امروزه بیش از صد کشور به پرورش این گونه ماهی می‌پردازند و این ماهی قابلیت استفاده برای تمامی افراد یک خانواده را دارد و از دیگر ویژگی‌های این گونه ماهی می‌توان به قیمت کم آن و سهولت تهیه آن برای اقشار کم‌درآمد اشاره داشت.

معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور تصریح کرد: آمریکا و اروپا را می‌توان از بزرگترین وارکنندگان ماهی تیلاپیا تولیدی در آسیای جنوب شرقی دانست همچنین بر اساس توافقات انجام شده با سازمان حفاظت محیط‌زیست مقرر شد که در منطقه بافق استان یزد تعداد 10 مزرعه به عنوان پایلوت آغاز به‌کار کنند و کارهای تحقیقاتی این پروژه از سال 87 شروع شده و تاکنون به‌ صورت مداوم پی‌گیری شده است.

صالحی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم این روند را توسعه دهیم و می‌توان گفت که مصرف ماهی تیلاپیا مفید بوده و هیچ گونه مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به بررسی محموله وارداتی فیله تیلاپیا گفت: این محموله توسط نماینده‌ ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی و نماینده دامپزشکی مورد بازدید و بررسی قرار می‌گیرد.

 
 
نظر شما
ادامه