کد خبر: ۳۱۰۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر حمل یک محموله قاچاق حیوانات وحشی، نیروهای یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان به تحقیق در این رابطه مشغول شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، فرمانده یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان در این باره گفت: مامورین بر اساس اطلاعات دریافتی با کمک نیروهای سپاه به برقراری پست ایست و بازرسی در دو محور اقدام نمودند.

«حمید ریگی» اظهار داشت: سرانجام نیروهای مستقر در یکی از پست ها به یک خودروی سواری مشکوک شده و آن را مورد بازرسی قرار دادند.

در جریان تفتیش این خودرو یک توله شیر کشف و یک متهم در این رابطه بازداشت گردید.

متهم دستگیر شده پس از یک شبانه روز بازداشت به همراه پرونده تشکیل شده به مراجع قضایی معرفی گردید.

توله شیر کشف شده هم اکنون در اختیار اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تحت تیمار و مراقبت قرار دارد و در صورت تایید سلامت به مراکز مجاز نگهداری حیوانات سپرده خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۰ قانون شکار و صید هر کس مرتکب حمل، عرضه، صدور و فروش جانوران و حشی زنده یا کشته و یا اجزای آنها بدون کسب پروانه از سازمان محیط زیست شود به حبس از یک ماه تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف یک میلیون ریال محکوم خواهد شد.

 
 
خبر تکمیلی:

بچه شیر جنگلی در دامن پرمهر محیط بانان سراوانی

یک گونه نادر بچه شیر که چند روز قبل توسط ماموران سپاه سراوان از قاچاقچیان کشف شد، هم اکنون تحت مراقبت محیط بانان محیط زیست این شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رییس اداره حفاظت محیط زیست سراوان ، سیب و سوران و مهرستان گفت: این گونه جانوری در زمان تحویل به این اداره بدلیل سن کم و همچنین نداشتن تغذیه مناسب در وضعیت بدی قرار داشت.

دهقان نژاد سن این بچه شیر را 4 ماهه عنوان کرد و گفت: از آنجایی که بچه شیرها تا 6 ماهگی از شیر مادر تغذیه می کنند، این بچه شیر نیز توسط شیشه شیر و بصورت دستی در حال تغذیه است.

وی همچنین از معاینه این حیوان توسط دامپزشکی شهرستان و تزریق واکسنهای لازم نیز خبر داد و گفت: این بچه شیر هم اکنون در سلامت کامل بسر می برد و برای اطمینان و حفاظت بیشتر از آن در قرنطینه اداره محیط زیست سراوان نگهداری می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سراوان ، سیب و سوران و مهرستان با اشاره به اینکه این گونه جانوری در معرض انقراض است افزود: اتحادیه بین المللی حفاظت محیط زیست وضعیت بقای گونه شیر را در حالت آسیب پذیر اعلام کرده است.

همچنین سرهنگ پودینه فرمانده سپاه سراوان گفت: این بچه شیر را ماموران سپاه سراوان، جمعه شب از تعدادی قاچاقچی در منطقه مرزی روتک کشف و یک قاچاقچی را هم در این رابطه دستگیر کردند.

شیر جنگلی یکی از نادرترین گونه های جانوری و پس از ببر دومین جانور نیرومند در جهان و زیستگاه اصلی اش قاره های آفریقا، آسیا و کشور هندوستان است.

 

 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
0
2
جزای نقدی تا سقف یک میلیون ریال ؟؟
واقعا این مبلغ که خرج یه مغازه بقالی رفتن بیشتر نیست ، بازدارنده است ؟
احمد گمشادزهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
1
به نظر من محکوم به پانصد ظرب شلاخ
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
باید اعدام شود تا عبرتی بشه واسه بقیه محیط زیست را نباید نابود کرد
نظر شما
ادامه