کد خبر: ۳۱۰۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو
 

رييس سازمان غذا و دارو به رسم سال‌هاي قبل به مناسبت روز خبرنگار، ميزبان خبرنگاران بود و با آن‌ها گپ و گفت داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از همشهری، «دکتر رسول دیناروند» در بخشی از سخنان درباره استفاده از خمیرمرغ، گفت: اگر دامپزشکی می‌گوید خمیر مرغ مشکل ندارد، اشکالی ندارد، اما ما باید وارد شدن آن به بازار را تایید کنیم.

ديناروند افزود: در حوزه غذا چند اقدام بزرگ انجام دادیم كه یکی از آن‌ها كه به اعتقاد من تاثیرات آن، در بلند مدت نمايان مي‌شود، توجه به موضوع مهم سلامت محوری در تمام سیاست‌گذاری‌های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است. ترغيب و تشويق مردم به به سمت کاهش مصرف نمک، شکر، چربی‌ها، روغن و حذف اسید چرب ترانس از جمله اين اقدامات سلامت محور است. مردم بايد بدانند كه وجود اسید چرب ترانس در فرآورده‌های غذایی کمتر از وجود سم نیست. سم، سریع عمل می‌کند اما اثرات مخرب اسید چرب ترانس، بر سلامت انسان زمان‌بر است.

اكثريت فراورده‌هاي غذايي راهنماي تغذيه دارند

ديناروند درباره نصب چراغ راهنمای تغذیه بر روی فرآورده‌های غذایی هم گفت: این اقدام از دو سال گذشته آغاز شد وهم اکنون اکثریت فراورده‌های غذایی دارای برچسب راهنمای تغذیه هستند. با راه اندازی کمپین اطلاع رسانی، دانش مردم در زمینه چراغ راهنما ارتقا خواهد یافت.

اجازه نمی‌دهیم برند برنج مخلوط ایرانی و خارجی وجود داشته باشد

رييس سازمان غذا و دارو درباره كنترل هاي انجام شده بر روي برنج هاي وارداتي هم سخن گفت، او اظهارداشت: امکان سوءاستفاده نام ایرانی برای برنج های خارجی وجود ندارد این درحالی است که قبلا امکان این سوءاستفاده ها وجود اشت.اجازه نمی‌دهیم برند برنج مخلوط ایرانی و خارجی وجود داشته باشد، مردم باید بتوانند این محصولات را تفکیک کنند.در طول این سال‌ها سختگیری‌هایمان را بیشتر کردیم. کنترل‌های ما برروی برنج‌های وارداتی بهتر شده و مکانیزم‌های نظارتی ما سختگیرانه شدند .حتی اجازه نمی‌دهیم که برندی با ترکیب ایرانی و خارجی وجود داشته باشد.

محصولات تراريخته

دیناروند در مورد محصولات تراریخته هم گفت: یک نگاه این است که محصولات تراریخته عالی است و یک نگاه ديگر هم اين است است که محصولات تراریخته ممنوع است . ما هر دوی این نگاه‌ها را در کشور داریم. هر فرآورده ای که بخواهد وارد کشور شود باید گواهی مصرف در کشور مبدا را داشته باشد و استانداردهای ما را هم رعایت کند.اکثریت سویا در دنیا تراریخته است. اگر تراریخته ای وارد کشور شود باید رخداد تراریخته مورد پذیرش دنیا باشد.از ابتدای امسال قرار شد کالای تراریخته باید روی بسته بندی درج شود. هنوز محصول و کشت تراریخته داخلی نداریم و مجوز نگرفتند.برخورد یک جانبه مثبت و منفی در مورد تراریخته در بین دستگاه های نظارتی وجود ندارد.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
0
0
یکی جلوی واردات گوشت هندی رو بگیره ظاهرا سازمان دامپزشکی جدیدا مجوز واردات داده
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
0
0
بالاخره چی شد؟ جواب دو پهلو، خودش فهمید چی میگه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
0
هند با توليدي برابر با دو ميليون تن در سال اولين كشور صادر كننده گوشت دنياست . هيچ مشكل عمده اي در گوشت هند وجود ندارد . كساني كه مايل به وارد كردن گوشت مزخرف برزيلي هستند مانع واردات گوشت هندي شده اند. احتمالا برزيل منبع درامد خوبي براي عده اي است . كساني كه با گوشت هندي مخالفند از بهداشت گوشت و بيماريهاي دامي اطلاعي ندارند .
نظر شما
ادامه