کد خبر: ۳۱۰۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نام مکان‌های ایرانی از روی برنج‌های خارجی حذف شد
 

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کلیه سوسیس‌ و کالباس‌های خارجی موجود در بازار کشور، قاچاق هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر رسول دیناروند» با بیان اینکه در فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی وجود الکل در آنها ممنوع است، ادامه داد: فراورده‌های وارداتی حتما از این نظر کنترل می‌شوند و اصلاً اجازه واردات فراورده‌های گوشتی هم از سوی سازمان غذا و دارو ارائه نمی‌شود. بنابراین اگر سوسیس یا کالباس خارجی را در جایی می‌بینیم، قاچاق هستند و مجوز ندارند. مشروبات الکلی نیز جزو کالاهای ممنوعه محسوب می‌شوند. بنابراین وجود چنین کالاهایی نشان از قاچاق بودن آنها دارد و مراکز عرضه این کالاها متخلف‌اند.

وی افزود: دولت درباره نشان حلال مصوبه‌ای دارد که وزارت صنعت و معدن آن را پیگیری می‌کند. در عین حال بحث کنترل حلال به سازمان غذا و دارو مربوط می‌شود و در واردات و صادرات کالاهای سلامت محور تاییدیه سازمان غذا و دارو باید وجود داشته باشد.

وی در ادامه صحبت‌هایش درباره موازی کاری‌ها میان سازمان‌های غذا و دارو، استاندارد و دامپزشکی گفت: البته همه اقدامات این سازمان‌ها موازی کاری نیست و ممکن است در برخی جاها مواردی از موازی کاری وجود داشته باشد. در زمینه آزمایشگاه‌ها تفاهم شد که نمونه برداری‌ها و نتایج آزمایشات همدیگر را قبول داشته باشیم. موازی کاری فقط اصطکاک و هدر رفتن منابع است.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسئول فنی بهداشتی در اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
0
0
حلقه ی گم شده این روندنظارتی ، استقلال و استحکام در این نهاد های موازیکار است
شاید خصوصی سازی نظارت ها و قابل مصالحه بودن کارکارشناسان را بتوان عامل اصلی نامید.
نظر شما
ادامه