کد خبر: ۳۱۰۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: به دنبال ایجاد آزمایشگاه مرجع عسل در کشور هستیم تا مردم بتوانند به کیفیت عسل مصرفی اطمینان کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «حسن رکنی» در نشست ملی هماهنگی و آغاز اجرای پروژه‌های طرح توسعه کسب و کار در صنعت زنبورداری خاطرنشان کرد: باید به طور مستمر، بازآموزی و آموزش‌های لازم را در حوزه‌های مختلف امور دام از جمله پرورش زنبور عسل در دستورکار قرار دهیم.

وی به مزایای بالا و ارزش افزوده عسل در کشور اشاره کرد و گفت: صنعت زنبورداری فقط به تولید محصول عسل یا ژل رویال خلاصه نمی‌شود و براساس نگاه متخصصان ۹۰ درصد ارزش افزوده‌ای که این حشره ایجاد می‌کند، در حوزه گرده‌افشانی و ازدیاد محصولات باغی است که برای کل محصولات کشاورزی ارزش بالایی دارد.

رکنی به آمار و ارقام تولید عسل در کشور اشاره کرد و گفت: سالانه نزدیک به ۷۷ هزار تن عسل در کشور تولید می‌شود که ۴ درصد تولید دنیا را به خود اختصاص داده‌ایم، چرا که کل تولید عسل در دنیا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین به سرانه مصرف عسل در کشور اشاره کرد و گفت: سرانه مصرف عسل نزدیک به یک کیلوگرم است و با آنکه چهارمین کلنی زنبور عسل در دنیا را داریم، اما هفتمین کشور تولیدکننده عسل در دنیا هستیم.

وی از ایجاد آزمایشگاه مرجع عسل (رفرنس) در کشور خبر داد و گفت: با ایجاد این آزمایشگاه می‌توانیم اطمینان بیشتری به مردم از کیفیت عسل مورد مصرف بدهیم.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
0
نيازي به ايجاد مركز رفرانس عسل نيست .. همان آزمايشگاههاي موجود كه بيفايد افتاده و كاربري ندارند و برايشان هزينه شده .. بكار ببگيريد كافي است .. معلوم نيست اين معاونان د ركجا درس خوانده اند ..هيچي نمي دانند ...
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
0
باسلام

- پس جایگاه دامپزشکی در نظارت بر عسل به عنوان فراورده خام دامی کجاست
- سازمان دامپزشکی کشور در این خصوص چه اقدامی نموده است
نظر شما
ادامه