کد خبر: ۳۱۱۰۹
 

روز چهارشنبه 20 مرداد ماه نشستی به منظور بررسی تسهیل  صادرات فرآورده های لبنی در محل سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، این نشست با حضور «دکتر مهدی خلج »رییس سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مسعود هاشم زاده» معاونت تشخیص و درمان، «دکتر قاسم رضائیان زاده» معاون بهداشتی و پیشگیری و مدیران سازمان، «محمدرضا ملاصالحی» رییس مرکز اصلاح نژاد دام، «دکتر شجری» مدیر کل بازرگانی وزارت جهاد و نمایندگان شرکت های لبنی دارای کد IR  به منظور بررسی تسهیل صادرات فرآورده های لبنی در محل سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

دکتر مهدی خلج در راستای تسریع در فرآیند صادرات اعلام کرد: کنترل سلامت فراورده های لبنی می بایست از کارخانه خوراک دام تا مرحله صادرات فراورده های لبنی و در طول زنجیره از مزرعه تا صادرات را شامل شود.

وی افزود: انجام آزمایشات و الزامات اتحادیه اوراسیا مرتبط با صادرات محصولات لبنی برای مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی کشور دارای اولویت بوده و خارج از نوبت در حداقل زمان انجام شده و جهت کمک به تسهیل کار آزمایشات همکار توسط مرکز مذکور معرفی می شود. همچنین جهت تسهیل در امر صادرات مرکز ملی تشخیص آمادگی دارد آزمایشگاه های معرفی شده توسط صادرکنندگان را مورد ارزیابی و ممیزی قرار گیرد و در صورت تایید به صورت همکار نتایج آزمایشات را مورد قبول قرار دهد.

دکتر هاشم زاده معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر رعایت الزامات بهداشتی اتحادیه اوراسیا اظهار داشت: تضمین کیفیت و کنترل فرایند تولید در مقایسه با آزمایش محصول نهایی از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد، چراکه اگر فرآیند درست انجام شود محصول نهایی نیز سالم خواهد بود.

وی یادآور شد: اگر محصولی از کشور مقصد به علت عدم کیفیت و عدم رعایت استانداردها برگشت بخورد، حتماً معدوم خواهد شد و اجازه مصرف داخلی هم ندارد.

مسئولیت اجرایی پروتکل بهداشتی و کنترل فرآیند تولید توسط زنجیره تولید از کارخانجات تولید خوراک دام، دامداری تا شرکت های تولید کننده محصولات لبنی و تضمین کیفیت به کارخانجات فراورده های لبنی تفویض می شود و نظارت عالیه بر این فرآیند توسط سازمان دامپزشکی کشور و تنها با بررسی مستندات و انجام آزمایشات به صورت تصادفی صرفاً جهت راستی آزمایی مورد تاکید دکتر هاشم زاده معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفت.

در ادامه نمایندگان شرکت های تولیدکننده به ارائه نظرات و پیشنهادات خود برای اجرایی شدن فرآیند صادرات پرداختند.

 
نظر شما
ادامه