کد خبر: ۳۱۱۱۶
 

مدیرکل دامپزشکی گیلان از احداث آزمایشگاه تخصصی کرم ابریشم در این شهرستان خبر داد و گفت: این آزمایشگاه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر سهراب عاقبتی» بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از مراحل ساخت آزمایشگاه تخصصی کرم ابریشم در این شهرستان اظهار کرد: دامپزشکی در راستای اقتصادی، بهداشتی و سلامتی جامعه نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی یکی از چالش‌های بزرگ اداره دامپزشکی را کمبود نیروی انسانی دانست و افزود: تعداد نیروهای ابلاغی به این سازمان 361 نفر بوده اما اکنون با 190 نیرو در حال فعالیت است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان خواستار اختصاص اعتبار از محل تملک‌دارایی‌ها برای اجرای پروژه‌های عمرانی شد و گفت: دامپزشکی با سلامت جامعه در تماس بوده و اختصاص اعتبار برای آن بسیار مهم است.

وی با اشاره به سختی‌های کار کارشناسان و نیروهای این سازمان، تصریح کرد: نیروهای دامپزشکی بیشترعملیاتی بوده و در معرض آسیب‌ها و خطراتی مانند انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام هستند.

عاقبتی با اشاره به اینکه آزمایشگاه تخصصی کرم ابریشم رودسر از سال 90 با اعتبار یک میلیارد تومان آغاز شده است، افزود: اتمام این پروژه به بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدواریم با عنایت مدیریت شهرستان و نماینده این اعتبار محقق شود.

وی از پیشرفت 70 درصدی آزمایشگاه مرجع تخصصی کرم ابریشم رودسر خبر داد و افزود: این آزمایشگاه در راستای سلامت جامعه و بهداشت مواد غذایی احداث می‌شود.

فرماندار رودسر نیز در مراسم مذکور با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی و دامی این شهرستان سیاست‌های خوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: بحث آمایش سرزمینی در رودسر به تبعیت از سیاست‌های استانی و کشوری در حال پیگیری است.

امیر جانبازی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت هر بخش تلاش می‌کنیم سرمایه‌گذاری انجام شود تا شهرستان به جایگاه واقعی خود برسد.

وی افزایش سطح در بخش تولیدات دامی و کشاورزی را از برنامه‌های فرمانداری رودسر عنوان کرد.

 
 
نظر شما
ادامه