کد خبر: ۳۱۱۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
patton - robbert
 

یک مشاور بین‌المللی تغذیه در سمیناری با همین عنوان گفت: استفاده از مواد اولیه آنالیز شده در خوراک به بهبود شرایط پرورش دام کمک ویژه‌ای خواهد کرد

به گزارش حکیم مهر به نقل  از پايگاه اطلاع رساني كشاورزي ايران(اگنا)، رابرت پتن (Robbert Patton) مشاور بین‌المللی تغذیه دام توسط گروه دامدار برتر اقدام به برگزاری سمینار جیره‌نویسی و تغذیه در ایران نمود.

این استاد دانشگاه که به تدریس و تحقیق و مشاوره در زمینه تغذیه دام مشغول می‌باشد، در طراحی و فرمول‌نویسی نرم‌افزارهای جیره‌نویسی مطرحی همانند NittanyCow  ، Spartan  و AminoCow نیز به عنوان مشاور حضور داشته است.

پتن هدف خود از حضور در ایران را بررسی وضعیت دامداری در ایران عنوان کرد و گفت: قصد دارم راه‌ها و روش‌های بهبود دامداری‌های ایران را یافته و نیز با ارتقاء بخشیدن به عملکرد فارم‌ها در پروسه تولید کمک مؤثری باشم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در این سمینار دو بخش کلی طرح و بررسی می‌گردد: اول به مسأله‌ی جیره‌نویسی و تغذیه‌ی دام به صورت اصولی پرداخته می‌شود و سپس بخش اقتصادی و مالی و راه‌های دستیابی به سود بیشتر مالی در واحدهای پرورش دام مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در بخش تغذیه دام راهکارهایی که می‌توان از طریق آنها از همان خوراک مصرفی دام انرژی بیشتری کسب کرد و در بخش دوم تأکید بر روی اهمیت غذایی پروتئین و آمینواسیدها در مقایسه با پروتئین خام است.

در بخش دیگری هم به منظور فراهم‌آوری جیره‌ی غذایی با ارزش غذایی بالاتر بحث مکمل‌های غذایی و انواع مختلف ویتامین‌های B مطرح می‌گردد.

وی افزود: در اطراف تهران از سه فارم بازدید نمودم که مرا تحت تأثیر قرار داد، و سطح مدیریت دامپروری‌های ایران را بسیار فراتر از تصورات قبلی خود دیدم.

پتن بزرگترین معضل دامداری‌های ایران را مرتبط با بخش تولید خوراک دام دانست و گفت: استفاده از آزمایشگاه‌ها در آنالیز مواد اولیه‌ای که به عنوان خوراک استفاده می‌شود، اهمیت ویژه‌ای دارد، این بخش باید دقیق صورت گیرد و براساس حدس و گمان نباشد. از آنجایی که مسأله‌ی تهیه خوراک دام بسیار مهم است، بدین منظور نیازمند تغیرات ساختاری وسیعی است که می‌بایست توسط دامداران و به صورت کاملاً اصولی انجام پذیرد.

مشاور بین‌المللی تغذیه گفت: نمره‌ای که برای دامداری‌های ایران در نظر می‌گیرم 92 از 100 است.

وی در ارتباط با راه حل خروج از این مشکل در دامداری‌ها گفت: در مورد کاشت و نحوه‌ی سیلو کردن ذرت باید اصلاحات اساسی صورت گیرد و در یونجه مصرفي دام هم با رطوبت بیشتری در اختیار دام قرار گیرد و اگر هم سیلوهای یونجه را نیز داشته باشیم، کمک بیشتری به دام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در یک نگرش کلی دامداری در ایران را بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم و پیشرفت‌های بیشتر و آینده خوبی را برای این صنعت متصور هستم.

ایشان در خاتمه یادآور گردید: امیدوارم بتوانم در جهت افزایش بهبود صنعت دامپروری ایران کمک‌های مؤثری را ارائه نمایم و درهمین جا اعلام می‌دارم که در این راستا از تمامی فرصت‌های جدید استقبال می‌کنم.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی قلاوند
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
0
فکر کنم همه از دست های قدرت فاسد در جریان تولید و واردات خوراک دام خبر داشته باشند.
نظر شما
ادامه