کد خبر: ۳۱۱۲۴
 

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: رویکرد سازمان دامپزشکی این است که از خوراک سنتی حمایت نکند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)، «دکتر عباس عباسی» مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: اولین نمایشگاه دام طیور و آبزیان که سال ۹۳ در سالن های نمایشگاهی مرکز آفرینش های هنری سالن حجاب تهران برگزار شد، به طور حتم نقاط ضعفی داشت که آن هم به دلیل تجربه اول بودن این نمایشگاه بود.

وی درباره برگزاری موفق تر همایش و نمایشگاه بین المللی فیداکسپو اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه در دوره پیش، یک تجربه برای اجرای موفق آن در این دوره است. بهتر است دومین همایش و نمایشگاه فیداکسپو امسال بر معرفی فعالیت کارخانجات خوراک دام طیور و آبزیان تمرکز کند تا خوراک آماده، صنعتی و بهداشتی در این نمایشگاه بیشترمعرفی شود زیرا در عصر تکنولوژی تهیه خوراک آماده صنعتی و بهداشتی یک امر بدیهی است.

وی عنوان کرد: سازمان دامپزشکی از واحد هایی که دارای مجوز بهداشتی از سازمان دامپزشکی هستند حمایت می کند و بر اساس همین قاعده نمی تواند از واحد هایی که خارج از این شبکه تولیدی قرار میگیرند؛ حمایت کند بنابراین اولین گام موثر در فیداکسپو حضور فعال و پررنگ کارخانجاتی هستند که عضوانجمن صنایع ملی کارخانجات دام طیور و آبزیان کشور هستند و می توانند در این نمایشگاه مشارکت و حضور فعالی داشته باشند.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور برای برگزاری بهتر نمایشگاه فیداکسپو امسال پیشنهاد داد: بهتر است کارخانجاتی که در این نمایشگاه شرکت کنند که دارای پروانه بهداشتی از سازمان دامپزشکی کشور باشند و در عین حال تولیدات این کارخانجات دارای پروانه ساخت از سوی سازمان دامپزشکی باشد . این دو عنصر می تواند به بهبود وضعیت کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کمک کند و اولویت حضور با کارخانجاتی باشد که دارای کد IR باشند.

وی تاکید کرد: پیشنهاد من به مدیریت دومین همایش و نمایشگاه بین المللی فیداکسپو این است که از حضور کارخانجاتی که دارای محصولات خوب و حتی درجه عالی هستند اما پروانه فعالیت ندارند؛ جلوگیری شود.

عباسی درباره حضور بخش بین الملل نمایشگاه فیداکسپو و حضور تکنولوژی ها در این بخش اظهار داشت: کارخانجات بخش بین الملل حضورشان دو حالت دارد یا خودشان تکنولوژی می آوردند یا تحت لیانس کار می کنند که البته ایران در این بخش از این نوع حضور استقبال می کند زیرا حضور این تکنولوژی ها باعث می شود صنعت خوراک دام طیور و آبزیان کشور ارتقا پیدا کند و ضریب تبدیل در این صنعت کاهش پیدا کند زیرا ایران نیاز به افزایش بهره وری در این صنعت دارد.

وی تاکید کرد: روی دیگر حضور در بخش بین الملل این است که شرکت های خارجی بخواهند محصولاتشان را به صورت مستقل وارد نمایشگاه کنند که در این صورت برند تجاری و خاص مطرح می شود، زیرا مواد اولیه که به‌صورت فرآوری در نمایشگاه عرضه می شوند باید با برند خاصی عرضه شوند.

عباسی ادامه داد: در کشور ما سرمایه گذاری های خوبی در زمینه خوراک دام طیور و آبزیان صورت گرفته است و باعث شده پتانسیل های خوبی در این زمینه ایجاد شود و کاخانجات خوراک دام طیور و آبزیان اکنون ظرفیت های خوبی از نظر نیروی انسانی مطابق با دانش روز و تهیه مواد اولیه داخلی و خارجی برای تولید خوراک دام طیور و آبزیان در کشور به صورت مدرن و بهداشتی دارند.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: بهتر است دستگاه های دولتی رویکردشان به سمت تجمیع سرمایه های انسانی و ریالی و مواد اولیه خوراک دام باشد و مشارکت خوبی در زمینه حمایت از این کارخانجات با سازمان دامپزشکی داشته باشند؛ زیرا سرمایه گذاری های خوبی در این زمینه انجام شده است و رویکرد سازمان دامپزشکی این است که از خوراک سنتی حمایت نکند.

به گزارش اگنا؛ دومین همایش و نمایشگاه خوراک دام و طیور و آبزیان کشور با حضور چشم گیر مطرح ترین تولید کنندگان داخلی و خارجی از کشورهای صاحب نام؛ دوم تا چهارم شهریورماه امسال در محل دائمی نمایشگاه تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو؛ برگزار می شود.همزمان با برپایی سه روزه ؛ دومین همایش و نمایشگاه بین المللی خوراک دام و طیور و آبزیان کشور؛ ۱۲ همایش علمی و کاربردی با حضور سخنرانان، کارشناسان و متخصصان داخلی و خارجی برگزار می شود. لازم به ذکر است؛ نخستین دوره همایش و نمایشگاه بین المللی خوراک دام طیور و آبزیان کشور ۲۳ تا ۲۵ دیماه سال ۹۳ با حضور ۸۸ شرکت داخلی و خارجی در سالن حجاب تهران برگزار شد. همزمان با برپایی اولین دوره این نمایشگاه؛ ۱۲عنوان سمینار تخصصی با حضور سخنرانان بین المللی ارایه شد.
 
 
نظر شما
ادامه