کد خبر: ۳۱۱۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس سازمان دامپزشکی، تولید واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی را کاری بسیار ارزشمند توصیف کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر مهدی خلج» روز یکشنبه با حضور در محل غرفه موسسه رازی در نمایشگاه طرح ها و الگوهای جهادی که در محل باغ موزه دفاع مقدس دایر است، از کیفیت واکسن تولید شده در این موسسه تعریف کرد .

رئیس سازمان دامپزشکی که آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی را در بازدید از غرفه موسسه رازی همراهی می کرد، در حضور وی به تولیدات این موسسه از جمله به اثرگذاری واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما در جمعیت طیور اشاره کرد و  اظهار داشت: موسسه رازی واکسنی تولید کرده که به صورت قطره چشمی یا خوراکی به راحتی قابل مصرف است و مانع انتقال بیماری می شود .

وی گفت: واکسن قبلی که به صورت تزریقی مصرف می شد، به حرارت حساس بود اما واکسن جدید دارای ویژگی مقاوم به حرارت است .

دکتر خلج تولید این واکسن را از اقدامات بسیار ارزشمند موسسه رازی خواند .

گفتنی است؛ واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما، واکسنی نوین در عرصه مبارزه با بیماری نیوکاسل به ویژه در طیور خانگی و روستایی است و برای انواع طیور و در همه سنین قابلیت استفاده دارد .

این واکسن سال گذشته برای نخستین بار در کشور در موسسه رازی تولید شد و مصرف آن، موجب کاهش انتقال ویروس به مزارع پرورش صنعتی می شود.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
احتمالا ..................... به نتيجه رسيده است .. موسسه چيزي كه ندارد تعريف و تمجيد ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
چه کسی این واکسن را کنترل کرده ؟
نظر شما
ادامه