کد خبر: ۳۱۱۴۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
با هدف‌گذاری اختصاصی در زمینه ترویج و شناساندن و معرفی حرفه دامپزشکی:
«دکتر محمد لطفی‌زاده» در تشریح اهداف این مرکز گفت: به رغم همه تلاش‌های صورت گرفته، ضرورت وجود مرکزی با هدف‌گذاری اختصاصی در زمینه ترویج و شناساندن و معرفی حرفه دامپزشکی احساس می‌شد ...
 
 

حکیم مهر - به همت همکار گرامی «دکتر محمد لطفی زاده» مرکز مجازی ترویج دامپزشکی (مِتُد) آغاز به کار کرد.

دکتر لطفی زاده اهداف و زمینه فعالیت این مرکز مجازی را به شرح زیر تشریح نموده است:

 

بسمه تعالی

با اهداء سلام و احترام به بینندگان محترم

کمتر عضو جامعه دامپزشکی است که به مظلومیت این صنف شریف واقف نباشد. بخشی از این مظلومیت ناشی از عملکرد مسئولین و تک‌تک اعضای جامعه دامپزشکی کشور و بخشی نیز در اثر محدودیت‌های فرهنگی و اجتماعی و ساختارهای موجود در این زمینه است.

دی ماه 1386 که حکیم‌مهر شروع به فعالیت نمود بزرگترین هدف خود را برجسته‌سازی نقش دامپزشکان و سایر رده‌های دامپزشکی قرار داد و در طول 6 سال با انتشار حدود 20هزار مطلب و پیگیری‌های متعدد از نهادهای دولتی و غیردولتی در این راه قدم نهاد و به فضل الهی هم‌اینک با مدیریتی شایسته‌تر از گذشته در صدر رسانه‌های تأثیرگذار در حرفه دامپزشکی قرار گرفته است.

به رغم همه تلاش‌های صورت گرفته تاکنون و حتی ورود قدرتمند و مؤثر جوانان علاقمند در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، ضرورت وجود مرکزی با هدف‌گذاری اختصاصی در زمینه ترویج و شناساندن و معرفی حرفه دامپزشکی احساس می‌شد. به این جهت با بکارگیری تجربه قبلی مرکز مجازی ترویج دامپزشکی با نام اختصاری (مِتُد) هم‌اینک توفیق خدمت یافته است.

این مرکز بسان یک قرارگاه، نقش مؤثری در هم‌افزایی فعالیت‌های ترویج و شبهه‌زدایی در عرصه دامپزشکی ایفا خواهد نمود ان شاء الله تعالی.

رئوس و فهرست اهداف این مرکز عبارتند از:

1 - معرفی صحیح رشته دامپزشکی به جامعه

2 - هدایت جوانان در بدو انتخاب رشته دانشگاهی به منظور آشنایی با مزایا و محدودیت‌های این حرفه

3 - رصد اقدامات نهادهای دولتی و غیردولتی مرتبط با دامپزشکی و برجسته‌سازی نقاط ترویجی نهادهای یادشده

4 - معرفی چهره‌های ماندگار و تأثیرگذار در عرصه دامپزشکی به جامعه

5 - کشف و شناسایی شبهات و ارائه پاسخ مناسب به مراجع مرتبط و تنویر افکار عمومی

6 - همکاری اجرایی با نهادهای دولتی و غیردولتی برای ترویج هرچه بهتر دامپزشکی

7 - تدوین و ارائه برنامه‌ها و پیشنهادات به نهادهای دولتی و غیردولتی در جهت ترویج دامپزشکی

8 - همکاری مؤثر با رسانه‌های مکتوب و نوین به منظور هم‌افزایی اقدامات ترویجی

9 - اقدام مؤثر در زمینه ترویج (سلامت واحد)

لازم به ذکر است این مرکز وابستگی به هیچ نهاد دولتی و غیردولتی ندارد و کاملاً خصوصی است و به نشانی http://mmtd.ir/ در دسترس بوده و مطالب آن منتشر می‌گردد.

بدین وسیله نیز از کلیه علاقمندان به رشد و تعالی دامپزشکی و نیز همه دلسوزان این عرصه دعوت می‌شود مطالب و پیشنهادات نظری و اجرایی خود را به نشانی مدیرمسئول (drmlotfi@gmail.com) ارسال نمایند.

مزید استحضار، شیوه نگارش و انتخاب صفحه ساده بوده و دور از هیاهو و جنجال‌های خبری خواهد بود و بازدیدکنندگان محترم نیز می‌توانند مطالب را در موضوعات مختلف که در حاشیه صفحه اصلی به نمایش درآمده دنبال نمایند و نظرات خود را ذیل مطالب مطرح فرمایند تا مایه هدایت بیشتر گردد.

امید است به فضل الهی و با کمک همه شما عزیزان بتوانیم قدمی در راه اعتلای حرفه دامپزشکی برداریم.

دکتر محمد لطفی‌زاده

مدیرمسئول مرکز مجازی ترویج دامپزشکی (مِتُد)

تهران - مرداد 1395

 

حکیم مهر به نوبه خود آغاز فعالیت مرکز مجازی ترویج دامپزشکی (مِتُد) را صمیمانه به ایشان تبریک گفته و امیدوار است که در راستای اهداف خود و اعتلای حرفه دامپزشکی بیش از پیش موفق باشند.
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
محمد صادق قادرپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
1
عرض سلام ادب و احترام؛
زحمات فراوان جناب آقاي دكتر لطفي زاده در تبيين علم و حرفه دامپزشكي به عموم شهروندان اين مرز و بوم؛ از جامعه پزشكي و تحصيل كرده؛ تا غاطبه مردم ستودني و قابل تقدير است؛ براي ايشان آرزوي موفقيت و پيروزي در تمام عرصه هاي زندگي مينماييم
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
2
با سلام حضور جناب آقای دکتر لطفی زاده عزیز
در ابتدا بر خود می دانم از وب سایت حکیم مهر تشکر نمایم که با انتشار این خبر ماهیت خبری خود را حفظ نموده و از پا گرفتن دیگر مجموعه های خبری و اطلاع رسانی هراسی ندارد.
با عرض خدا قوت حضور دست اندر کاران مرکز ترویج دامپزشکی و با تشکر از اقدام بسیار تاثیر گذاری که قطعاً به زودی تاثیرات آن نمایان خواهد شد نکاتی به نظر می رسد که با هدف کمک به این مجموعه بیان می نمایم:
1- از چنین مرکزی که از مدت ها پیش داد انتقادش رو به نهاد های اصلی دامپزشکی از جمله سازمان دامپزشکی کشور، سازمان نظام دامپزشکی و جامعه دامپزشکان ایران همه جا را فرا گرفته و تا پیشنهاد انحلال جامعه دامپزشکان پیش رفته اند، در بحث طراحی سایت بیش از یک وبلاگ انتظار می رفت. آن هم در یکی از سرویس دهندگان عمومی. امروزه تعداد کثیری از دانشجویان دامپزشکی بنا به علاقه تخصص قابل توجهی در طراحی سایت های حرفه ای دارند که پیش از این نیز در همایش ها و سایت های مختلف مربوط توانایی خود را نشان داده اند و ای کاش ارتباط این مجموعه به جهت استفاده از این نیروهای توانمند با دانشگاه افزایش یابد.
2- در بخش پروفایل نویسنده متاسفانه مطلبی بیان نشده است و این در شرایطی است که در اهداف این مرکز راهنمایی دانش آموزان حین انتخاب رشته عنوان گردیده که خوب وجود سوابق جناب دکتر لطفی زاده می تواند مثمر ثمر باشد البته که بنده نیز به عنوان یک دامپزشک آشنایی چندانی با ایشان ندارم جز مطالب و همکاری های ایشان با حکیم مهر که خوشحال می شوم بتوانم سوابق فارمی، علمی و اجرائی ایشان را در آن مجموعه ببینم.
با امید به موفقیت و سربلندی سربازان گمنام عرصه سلامت امید است مطالب بیان شده حمل بر غرض ورزی قرار نگیرد.
مجتبی گلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
1
0
متد باید مخفف مرکز مجازی ترویج دامپزشکی باشد پس قاعدتا" باید حرکت حروف به تبعیت از کلمات مورد نظر باشد. بنابراین چرا در نگارش "متد"از کسره برای حرف "میم" و از ضمه برای حرف "ت" استفاده شده؟! خواستید معادل method در بیارید؟! این که نمیشه عزیزم!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
1
ضمن عرض تبریک به همکار گرامی جناب آقای دکتر لطفی زاده به خاطر جامه عمل پوشاندن به طرحی که چندین سال در به ثمر رساندن آن زحمت کشیده اند، بدینوسیله آمادگی این مرکز را در خصوص همکاریهای علمی و فرهنگی مشترک با متد خدمت ایشان اعلام میداریم.
مرکز فرهنگی-دامپزشکی مصباح
نظر شما
ادامه