کد خبر: ۳۱۱۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

شیوع بیماری تب برفکی و تلفات دام در روستای ده نمک اراک از سوی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی تکذیب شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در این خصوص گفت: تصاویر تلفات دام ها که برخی شبکه های مجازی منتشر شده مربوط به زمان گسترش تب برفکی در استان و عدم دفن بهداشتی لاشه ها توسط دامداران است.

«دکتر محسن شانقی» افزود: شیوع تب برفکی در استان مرکزی و روستای ده نمک اراک از اردیبهشت ماه امسال کنترل و متوقف شده است و تا کنون به جز چند مورد تلفات که همه ساله به صورت معمول در بین دام ها وجود داشته، کانونی بحرانی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: در ماه های اخیر تنها یک گزارش بیماری تب برفکی در روستا ده نمک مشاهده و توسط دامپزشکی استان مرکزی ثبت شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی دفن بهداشتی تلفات دام ها را یکی از وظایف مهم دامداران برای جلوگیری از شیوع بیماری در منطقه عنوان کرد و گفت: با شیوع بیماری تب برفکی در این استان، پنج برنامه آموزشی از رسانه ملی و توزیع 20 هزار نسخه هشدارهای بهداشتی در دستورکار قرار گرفت.

دکتر شانقی افزود: کلاس های آموزشی دفن بهداشتی و راه های جلوگیری از انتقال بیماری به صورت چهره به چهره توسط دهیاری ها در روستاهای ده نمک، داود آباد و کانون های این بیماری برگزار شد.

وی اجرای طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی از اردیبهشت تا تیر ماه امسال را از دیگر اقدام های این اداره کل برای جلوگیری شیوع بیماری در بین دام های استان مرکزی عنوان کرد و گفت: 50 درصد دام های سنگین این استان واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: دفن بهداشتی و صحیح دام های تلف شده و جلوگیری از رها سازی تلفات کمک شایانی در کنترل بیماری داشته و از شیوع بیماری در بین دام ها جلوگیری کرده است.

استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
آقاي دكتر ..مدت زمان لازم براي از بين رفتن لاشه و باقي ماندن استخوانها در كنار جاده ها ..چند مدت است .. يك روز ؟؟ دو روز ؟؟ يك هفته ؟؟ يك ماه ؟؟ .. حال شيوع تب برفكي چه زماني بوده است ؟؟ لاشه تازه و تغيير شكل نيافته كنار جاده ... مربوط به چه زماني مي تواند باشد ..لطفا ..خودتان كه مطلع نيستيد ... لاشه ها را به پزشكي قانوني بفرستيد ....
نظر شما
ادامه