کد خبر: ۳۱۱۵۷
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
پایان نامه دکترای حرفه ای واحد شبستر
 

نخستین دانش آموخته مقطع دکترای عمومی رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر، با برگزاری مراسم دفاع از پایان­‌نامه خود فارغ­‌التحصیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، جلسه دفاع از پایان­‌نامه دکترای­ عمومی «مهران نوری نیر» پس از شش سال تحصیل با حضور استادان و تعدادی از دانشجویان گروه دامپزشکی و داوری «دکتر سهراب رسولی» برگزار شد.

پایان­‌نامه مهران نوری نیر با عنوان «بررسی آلودگی انگل‌های دستگاه تنفس نشخوارکنندگان کوچک در اردبیل» با راهنمایی دکتر محمد صدقیان به انجام رسیده است. داوری پایان‌­نامه از سوی دکتر سهراب رسولی انجام گرفت و داور داخلی دکتر امیررضا کرمی بود.

نوری نیر که نمره عالی 18 برای تحقیقات کامل و دقیق و ارائه پرمحتوای آن در پایان‌­نامه اخذ کرد، در مورد هدف از تحقیقات خود گفت: «انگل‌های سیستم ریوی می­‌توانند، موجب اختلالات مزمن تنفسی و کاهش تولیدات در نشخوارکنندگان کوچک و ایجاد خسارات هنگفت اقتصادی در کشورمان شوند.»

وی با توجه به این که آمارهای به روز شده، اساس کنترل هر عامل بیماری­زایی هستند، افزود: «در همین راستا به منظور ارزیابی فون و میزان شیوع انگل‌های ریوی در گوسفندان شهرستان اردبیل، اقدام به بازرسی بعد از کشتار 2703 رأس گوسفند و 387 راس بز در 11 نوبت نمونه‌برداری از بهمن 1394 تا فروردین 1395 کردیم.»

نخستین دانش­‌آموخته دکتری عمومی دامپزشکی در مورد نتایج تحقیقات خود گفت: «در این تحقیق آلودگی با انگل­‌های مختلف ریوی در گوسفندان و بزهای مورد مطالعه قرار گرفته و مشخص شد کیست هیداتیک و دیکتیوکولوس فیلاریا شایعترین و پروتوسترونژیلوس روفسانس کمیاب­ترین انگل ریوی گوسفندان اردبیل بود. ولی هیچ تفاوت آماری معنی‌­داری در مورد مقادیر شیوع انگل­‌های ریوی بزهای مورد مطالعه مشاهده نشد.»

کرمی مدیر گروه دامپزشکی واحد که داور داخلی پایان‌­نامه را بر عهده داشت درباره فعالیت گروه دامپزشکی اظهار کرد: «گروه دامپزشکی واحد شبستر پس از چند سال تربیت دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، در سال 1389 پس از کسب مجوزهای لازم اقدام به جذب دانشجو در مقطع دکتری حرفه­‌ای کرد. اکنون با داشتن اعضای هیات علمی مبرز، درمانگاه و کلینیک دامپزشکی، موسسه دامپروری (آموزشی و تولیدی)، مجتمع مرغداری 60 هزار قطعه تخمگذار، آزمایشگاه­‌های مجهز و مرجع بیش از 400 نفر دانشجوی دامپزشکی شاغل به تحصیل در مقطع دکتری حرفه­‌ای دارد.
 
 
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
3
6
شبستر همون کاردان کارشناس تربیت میکرد نمیشد ؟ هم آبروی خودتونو هم آبروی مارو تا میتونین ببرید هر دام یک دامپزشک این باشه شعارتون . آینده فارغ التحصلا مهم نیست مهم . . ..
vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
2
5
با سلام
همین دانشکده های آزاد هستن که هم خودشونو هم ماهایی که واسه کنکور شب و روز خوندیم و سراسری قبول شدیم و بدبخت کردند....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
4
1- اغلب دانشجویان دامپزشکی دانشگاه های دولتی از پزشکی دولتی قبول نشده اند.
2- اغلب دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد از رشته دامپزشکی دانشگاه های دولتی قبول نشده اند.
3- اغلب دانشجویان دامپزشکی دانشگاه آزاد تبریز و ارومیه از پزشکی آزاد تبریز و ... قبول نشده اند.
4- اغلب دانشجویان ............ دانشکده دامپزشکی شبستر نمره لازم برای قبولی در دانشکده های دامپزشکی آزاد تبریز و ارومیه را کسب نکردند.
و .................................................................!!
پرستار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
1
2
دامپزشکان محترم.
با احترام به همه شما.چرا هرجا که نظری ویا نتی در سایت های مروبط به دامپزشکی میگذارید رشته وهمکارهای خود را تحقیر میکنید. بجای این کار بیایید رشته خود را به مردم درست معرفی کنبد وجایگاه والای این رشته را در بهداشت وسلامتی به مردم نشان بدهید. هماطوریکه پرستارها برای تعریف جایگاه خود در سلامتی مردم با هم متهد شدن ورشته شان را معرفی کردن و همدیگه را تحقیر نکردن تا مورد احترام مردم شدن. قدر رشته خود را بدانید. درضمن دانشگاه محل تحصیل مهم نیست سواد مهم است.شما برای اثبات این مهم برید قبولی در تخصص ها را پیگیری کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
دوست عزیز اگه رشته های گروه پزشکی ارزش دارن و جایگاهشون در جامعه خوبه به خاطر اینه که توی هر نقطه ی ایران نیومدن دانشکده پزشکی تاسیس کنن و فارغ التحصیل بدن بیرون . این رشته ها اگر ارج و قرب دارن به خاطر اینه که وزارت بهداشت تعداد فارغ التحصیلان رو محدود نگه داشته تا بازار کار این رشته ها خراب نشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
1
3
واقعا صمیمانه ترین تبریکات من رو پذیرا باشید. پیوستن شما به سیل بیکاران این رشته رو تبریک میگم. رشته ای که نه جامعه براش ارزشی قائله و نه مسئولین. خیلی هم که شانس بیاری با چندر غاز حقوق توی بخش خصوصی بتونی درآمد داشته باشی. تا وقتی که در هر کوی و برزنی دارن دانشکده دامپزشکی میزنن و فارغ التحصیل میدن بیرون، این رشته نه جایگاهی داره و نه وضعیت خوبی خواهد داشت.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
خدای من اول داشتم سرج میکردم شبستر کجاس؟؟؟؟؟؟ دوم داشتم فکر میکردم نمره بدتر از 18 نمیشد .............................؟؟؟؟؟ سوم هم اینا که نشستن تو سالن دانشجواند مطمئنید اخه با لباس راحتی اومدن؟ و آیا این ناکجا آباد که دانشجوی دکتری میده بیرون سالن دفاع یا آمفی تئاتر نداره؟ ما که از معتبر ترین دانشگاه ایران مدرک گرفتیم هر جای میریم روی این دانشگاه معتبر بودن خوندید یا نه سوال میکنن این دوست ............مون باید اول هرجا رفت بگه شبستر کجاست
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
دوست عزیز دکتر محمد فارغ التحصیل از معتبرترین جا !!
مشکل اینه که تو صنف ما دوستانی مثل شما هنوز تو کف قبولی در فلان دانشگاه هستند و حتی نای سر زدن به وب سایت اون دانشگاه ناکجا آباد رو ندارند تا ببینند که اساتید ناکجاآباد از همون معتبرترین جا و زیر نظر همون اساتید معتبرترین جا، فارغ التحصیل شدند یا نه؟ ضمن اینکه شما که خیلی با سواد هستی و لابد بدون سهمیه و با اتکاء به سواد عالی تو کنکور شرکت کردی حتماً اسم گلشن راز،... رو شنیدین و تنها نیاز به فعال کردن موتور جستجو گر ادبیات دارین. وانگهی می تونید یک سرچ بکنید و ببینید دانشجویان سال آخر این بقول شما ناکجا آباد!! ، از یک کلاس 32 نفری چند نفرشون از رشته های تخصصی دانشگاه معتبر شما قبول شدند و هنوز شما خمار قبولی شش سال قبل از دوره عمومی اون دانشگاه هستید. دوست گرامی مشکل در پإیرش بی رویه دانشجو، کمبود کار، بی مسئولیتی یا کم مسئولیتی مسئولان امر و ... همه در فرمایش شما صحیح ولی تا حالا شده فکر بکنید که تفکر منطقه سالارانه، فخر فروشی بخاطر موفقیت در یک روز از زندگی بنام کنکور نمیتونه جای شش سال تلاش یک دانشجو با امکانات کمتر رو بگیره که خودش رو به سطح قابل قبول اساتید معتبرترین جاها رسونده! هیچکدام از فارغ التحصیلان در بیکاری آتی نقشی ندارند ولی دریغ از یک تبریک ساده به یک همکار جوان در توضیحات عزیزانی مثل شما! با این تفکرات لابد می خواهید که یک تشکل صنفی قدرتمند تو آینده داشته باشیم و هوای همدیگه رو داشته باشیم؟؟!! و بتونیم حتی معضلات مد نظر جنابعالی رو سامان بدیم؟ از خودمون شروع کرده و خشت اول رو تو آداب حقوق همکارای جوان .... تا تو آینده دیواری هر چند کوتاه از موفقیت داشته باشیم.
قصد یک تلنگر بود و نه طعنه - یا علی
از محمد به دوست دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
با بد کسی طرف شدی، من در خماری گرفتن مدرک 6 ساله قبل نیستم ، از همون دانشگاه معتبری که میفرامیید مدرک تخصص هم گرفتم و الان مشغول کارم، شما برو خود را باش، من جدا دلم به حال کسانی که مثل شما هستند میگیرد ای کاش حداقل به دنبال علاقه یتان میرفتید مثل من که صرفا جهت علاقه ام به تحصیل در این رشته پرداختم، دلم به حال این تازه فارغ التحصیل هم میسوزد که همان طور که عرض کردم حتی اساتیدش نمیدانند که یک پاور سخنرانی را چطور باید اماده کرد که نیازی به این همه چسباندن برگه نباشد، من هم برای شما آرزو میکنم که دلتان همچنان خوش باشد ، خوشحال میشم کسانی که تخصص قبول شدند رو معرفی کنید تا بدانم از آن ناکجا اباد که پول جیبشان را خالی کرده به کدام نا کجا آباد رفتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
گلشن راز چیه؟
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
استاد بزرگوار جناب دکتر محمد
همونطور که قبلاً هم گفتم اگر سیستم کنکور و انتخاب دانشجو درست عمل می کرد، می شد مقایسه صحیحی داشت . یادم میاد که دکتر " س.ج. آ. د " که حتماً ایشون رو می شناسین زمانی که ما رزیدنت بودیم، می فرمودند که فرق دانشگاه تهران با بقیه دانشگاهها فعلاً فقط محل بودجه اش هست و لا غیر! بدون قضاوت در مورد نظر ایشون، عرضم این بود که اگر شما تخصص هم گرفتین و دارید کار می کنید، بنظرتون باید حتی بعنوان دلسوزی شما هم که شده به یک همکار جوان تحقیری روا داشته باشیم که شبستر کجاست و ...؟ بستن یادداشت به لپ تاپ نمیتونه نکات شخصی برای رفع استرس شخصی دانشجو در جلسه دفاعیه باشه؟ و قطعاً ناشی از بلد نبودن ساختن پاور!!! هستش؟ بالاخره ما از استادامون که همیشه دست بوسشون بودیم و خواهیم بود، کمترین چیزی که یاد گرفتیم اینه که برای حفظ آبروی صنف هم شده وقتی بقول خودتون با بد کسی طرف شدیم بحث رو ول کنیم و بگذاریم بعهده قضاوت عمومی که آیا شما در موضع صحیحی هستید یا بنده که قصدم از نوشته ها فقط این بود که چه چیزهایی ما رو به اینجا رسونده! فقط سیاست های بد مسئولان یا رفتار شخصی خودمون هم دخیل بوده؟ اگر واقعاً یک فارغالتحصیل علاقمند هستید حتماً مصاحبه اخیر یکی از اساتید جزو 100 دانشمند برتر دنیا ( از دانشگاه صنعتی بابل اگر اشتباه نکنم) را خواندین که یک دانشگاه درجه 2 ژاپن که تو رنکینگ وبومتریک هم جای جالبی نداره بسیاربیشتر از تمام دانشگاههای ایران تولید علمی واقعی داره! مقایسه منصفانه بفرمایید که میزان موفقیت دانشجویان در آزمونهای تخصص، یک واحد دانشگاهی نوپا ( 6 سال از اخذ اولین ورودی) با دانشگاههایی که قریب به 80 سال از احداثشون گذشته نباید مورد تحقیر یک فرد فرهیخته در سطح شما باشه!! اگر واقعاً یک جستجوی ساده داشته باشید! بالاخره حتماً می تونین با توجه به توانایی های والاتون در چنین اموری، حتماً نه فقط برای جواب دادن به بنده، که برای اقناع شخصی خودتون به لیست قبولیهای آزمونهای دستیاری امسال مراجعه اندکی داشته باشید.
در خاتمه برای شما هم بمانند همکار جوانمون که جوابیه ای از ایشون رو هم ندیدم، آرزومند موفقیت روزافزون هستم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
3
اولین بیکاران این دانشگاه تحویل جامعه شد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
4
چه وضعشه؟؟؟
مسئول فنی بهداشتی در اصفهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
دوست
دامپزشک
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
با شما موافق هستم
و تبریک میگم خدمت همکاری که تازه دفاع کردند
تحصیل حق هر کس هست که علاقه دارد و صرفا جهت سوء استفاده از مدرک و عنوان وارد دانشگاه نمی شود.
علم هر جا باشد علم است و پذیرش در دانشگاه های کمتر معتبر جائی مهمتر می شود که تعداد زیادی از افراد دارای سهمیه ، پذیرش را سخت می کنند.
امیدوارم هم در زمینه شناخت و هم درزمینه ظرفیت سنجی و هم استفاده از پتانسیل و قابلیت های فارغ التحصیلان ، اقدام شود.
درضمن تلاش همه ی دانشجویان معتبر و غیر معتبر را ارج می نهم.
تلاش و انگیزه خیلی مهم است اگر باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
عدم توانی علمی خودتان را به پای داشتن تصور سهمیه دیگران نگذارید
کارشناس
|
Iraq
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
1
بزار بگیرن نابودی نزدیک است
اشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
0
0
وقتی ی صنفی خودش توو سر خودش میزنه چه توقعی از دولت و مردم دارین ؟ من لیسانس پرستاری هستم و واقعا واسه صنف شما متاسفم که خودتون افتادین به جون هم اخه دوستان گرامی مثلا دکتر چه فرقی میکنه دانشگاه ازاد با سراسری وقتی که در کشور جهان سومی زندگی میکنین که کارش تولید علم نیست . بابا یکم اعتماد بنفس داشته باشین خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
.................... آن صنفی که فارغ التحصیل هر جای بخواهد نظام بدهد
پرستار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
1
2
اقا اشکان من هم پرستارم.بعلت علاقه ای که به دامپزشکی دارم همیشه به سایت های شان سر میزنم.به هرسایتی که بری یا دارن همدیگر را میکوبن ویا رشته شان را.خیلی اعتماد بنفسشان پایینه.(البته بعضی شان).باید این مد نظر داشته باشند که تا خودشان به خود ورشته شان احترام نذارن از مردم و مسئولین چه انتظاری دارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
اعتماد به نفسمان بالاست پرستار جان شما نگران ما نباش، اگه طبق گفته دوستمون شما دنبال .......... قبول نشدنت واسه پزشکی دامپزشکی رو سرج میکنه باید بهت بگم ............ دامپزشکی به معنای کلمه مرد میخاد مرد تحمل شرایط رو نه یه پرستار .......... خودمون کاردان داریم شما نگرانمون نباش
پرستار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
1
1
سلام ناشناس.
اول خدمتون بگم که من سال 70 فارغ التحصیل شدم.پس تو سنی نیستم که دنبال انتخاب رشته باشم. ولی علاقه به دام و دامپزشکی پیدا کردم.
حالا چرا اینقدر تند و عصبی هستید.توی این سایت خیلیها میان ،بهتر نیست با ادبیات بهتر صحبت کنید و از نقطه چین گذاشتن که همه میدونن مفهوم آن چیه استفاده نکنید.من میام تو سایت شما هم از تمام مطالب سایت استفاده کنم وهم از نت شما ها .
اشاءالله موفق باشید.
کارشناس
|
Iraq
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
0
ورود شمارا به جمع ................ تسلیت عرض می نمایم باشد که باهوشیاری انتخاب رشته انجام دهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
0
آقا همش دروغه اولا من با تک تک ......... اساتید شبستر حرف زدم همشون گفتن میخواستن پزشکی قبول شن نتونستن فقط دو نفر گفتن داروسازی میخاستن که نتونستن هیچکدوم با علاقه نیومدن ............... دوما خودشون از اول تا آخر دانشگاه آزادی بودن و اصلا نمیدونن دیوار دانشگاه دولتی چه رنگیه سوما هیچکدوم نتونستن دانشگاه درست و حسابی استاد بشن همه ......... تو شبستر چهارما ........................... پنجما هر استاد مهمان خوبی از یجا دیگه دعوت میکنن طرف یک ماه دووم نمیاره میگه من از ترم بعد محاله برگردم ششما سطح علمی کل دانشگاه با ........... برابری میکنه هفتمن و هشتمن هم داره که حوصله ندارم بگم اما در نهایت آقای دکتر محمد که دم از وحدت و پشتیبانی میزنی شما اول برو تو کلاسات دست از فحش دادن به همکارات بردار بعدا بیا ما رو نصیحت کن سر یک واحد درسی که به کی بدن دعوای قبیله ای میکنید از این پسم یجا بیاید حرف بزنید که همون 400 شاگرد شبستر نباشن بیان .................. من ورودی 93 بودم یک ترم تو پادگان ازاد اسلامی واحد شبستر بودم که استادا فقط به زور نمره و انداختن بقیه برا خودشون احترام الکی میخرن ترم دوم فرار کردم گرمسار با تکمیل ظرفیت و درنهایت اقای دکتر محمد شما که نصیحت دوس داری برو خودت و همکاراتو نصیحت کن یکم هیجانتونو کنترل کنین که ....................... هنوز براتون عادی نشده
وسلام
الا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
0
0
سلام وقت همگی بخیر
من فوق لیسانس زبان فرانسه از شهید بهشتی هستم
پذیرفته رشته پرستاری ازاد سیرجان
دامپزشکی شبستر
شیمی کاربردی واحد مرکز
بعنوان کسی که از دانشگاه خوب با معدل الف فارغ التحصیل شدم باید بگم منو نا امید کردید چون موندم با این پذیرش هایی که گرفتم از دانشگاه ناچارم که هیچکدام رو ادامه ندم
یعنی من موندم دامپزشکی از زبان فرانسه اینقدر سطحش توی جامعه پایین هست یا واقعا همه ناامید شدیم از تحصیل
من می خوام دامپزشکی رو برم ثبت نام کنم این مطالبی رو که خوندم واقعا ناامید شدم
ترسیدم برم
نظر شما
ادامه