کد خبر: ۳۱۱۶۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: مالاشیت گرین به عنوان یک ماده شیمیایی موتاژن (جهش زا) و کارسینوژن (سرطان زا) شناخته می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، «دکتر محمد جانباز» اظهار داشت: مالاشیت گرین از سال 1936 در پرورش ماهی و آبزی پروری به عنوان داروی ضد قارچ و انگل خارجی مورد استفاده قرار گرفته، اما به علت کشف اثرات زیانبار آن بیش از دو دهه است که در بسیاری از کشورهای دنیا ممنوع گردیده است.

وی افزود: مالاشیت گرین به عنوان یک ماده شیمیایی موتاژن و کارسینوژن شناخته می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان تصریح کرد: در کشور ایران نیز مصرف این دارو ممنوع گردیده و سازمان دامپزشکی کشور نیز علاوه بر معرفی داروهای جایگزین برای آن و اطلاع رسانی به پرورش دهندگان، نسبت به نمونه برداری پایش باقیمانده ها آن اقدام می نماید.

دکتر جانباز در ادامه گفت: در این راستا انجام آزمون ردیابی مالاشیت گرین در ماهی تیلاپیای وارداتی الزامی گردیده و پس از چند ماه ارسال نمونه به آزمایشگاه مرجع سازمان دامپزشکی کشور در نهایت پس از تجهیز آزمایشگاه کنترل کیفی و پایش باقیمانده های استان و آموزش پرسنل، این آزمون در داخل استان قابل انجام گردید که علاوه بر کنترل بهداشتی و جلو گیری از مخاطرات احتمالی محموله های تیلاپیای وارداتی منجر به کاهش هزینه ها و زمان ترخیص این محموله ها نیز گردیده است.

مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان خاطر نشان کرد: در حال حاضر محموله های تیلاپیای وارداتی علاوه بر لزوم برخورداری از گواهی های بهداشتی کشور مبداء، از نظر آزمون های میکروبی و شیمیایی و نیز باقیمانده فلزات سنگین و مالاشیت گرین مورد پایش قرار می گیرند.
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
کارشناس
|
Iraq
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
خداقوت
کارشناس ارشد سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
0
واقعا بایستی از مدیریت و همکاران زحمتکش مرکز ملی تشخیص سازمان در سال اقدام و عمل ،بخاطر راه اندازی این آزمایشگاه در هرمزگان و موارد مشابه در سایر استانهای کشور تشکر و قدر دانی نمود
کارشناس
|
Iraq
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
0
لبنیات سنتی
دامپزشک ......... است
|
Iraq
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
0
روزت مبارک اقای مدیر کل
نظر شما
ادامه