کد خبر: ۳۱۱۷۱
تعداد نظرات: ۴۰ نظر
زمانی برای شکستن مرزهای طبقاتی:
«روزنامه جام جم» در شماره امروز خود به گفتگو با «دکتر زهره عبدالملکی» و «دکتر محمدامین اسلام‌پور» پرداخت که با حضور در اردوهای جهادی به خدمت‌رسانی به مناطق محروم می‌پردازند ...
 
 

حکیم مهر - «روزنامه جام جم» در شماره امروز خود به گفتگو با زوج دامپزشکی پرداخت که با حضور در اردوهای جهادی به خدمت رسانی به مناطق محروم می پردازند.

متن این گفتگو به شرح زیر است:

هیچ چیز بهتر از این نیست که زن و شوهر از یک جنس باشند؛ هر دو مهربان، هر دو نیکوکار، هر دو نوعدوست و هر دو دارای دغدغه‌ای مشترک. این اتفاق در زندگی دو دامپزشک متخصص رخ داده، «دکتر زهره عبدالملکی» و «دکتر محمدامین اسلام‌پور» دو عضو هیات علمی دانشگاه که کنج عافیت را هر از گاهی رها می‌کنند و به دل مناطق محروم می‌زنند تا با تیمار دام‌های روستاییان، امنیت خاطری برای آنها ایجاد کنند. این دو همتی بلند و انگیزه‌ای قوی برای خدمت دارند که می‌تواند الگوی خوبی برای ما باشد .

چطور با اردوهای جهادی آشنا شدید؟

اسلام‌پور: از سال 91 ‌ عضو بسیج دانشجویی و با بچه‌هایی آشنا شدم که فعالیت‌های جهادی انجام می‌دادند. من هم که از قبل تجربه خدمت رسانی به مناطق محروم را داشتم، به حضور در این اردوها راغب شدم. البته به علت مشغله کاری و محدودیت زمانی نمی‌توانم در بیش از دو اردو شرکت کنم، ولی هر زمان که مقدور باشد، حتماً شرکت خواهم کرد.

عبدالملکی: من و همسرم سال 92 با هم ازدواج کردیم و چون او در این اردوها شرکت می‌کرد و از خاطرات و تجربیاتش برایم می‌گفت، من هم مشتاق شرکت در اردوهای جهادی شدم. اولین اردویی که شرکت کردم نیز در دهات و ایلات توابع نظرآباد کرج بود، یک منطقه بسیار محروم که شاید کمتر کسی باور کند در فاصله دو ساعت و نیم از پایتخت چنین مردمی با این درجه از محرومیت زندگی می‌کنند.

تا به حال در چند اردو شرکت کرده‌اید؟

اسلام‌پور: چهار اردو؛ اردوی تایباد، اردویی در استان تهران، اردوی کرمانشاه و اردویی که در اطراف نظرآباد کرج برگزار شد.

عبدالملکی: من هم یک بار، که اگر موفق شوم در اردوی هفته بعد در ایلام شرکت کنم می‌شود دو بار.

یک تیم دامپزشک در اردوی جهادی چه کار می‌کند؟

اسلام‌پور: در حوزه دامپزشکی ما چند خدمت ارائه می‌دهیم: از ارائه آموزش به افراد گرفته تا خدمات تشخیصی و درمانی. ما وقتی وارد یک روستا می‌شویم، در تک‌تک خانه‌ها را می‌زنیم و دام‌های اهالی را معاینه می‌کنیم و ضمن ارائه خدمات تشخیصی، درمان را نیز به صورت رایگان انجام می‌دهیم، اما کار بعدی ما ترسیم چهره بیماری غالب در هر منطقه و اطلاع‌رسانی به شبکه دامپزشکی منطقه است تا اقدامات لازم برای کنترل بیماری انجام شود. این کارها مهم است چون در مناطق دورافتاده و مرزی چند راس دام همه سرمایه یک خانواده است، در حالی که آنها سال‌ها از خدمات دامپزشکی محروم بوده‌اند، یا به علت نبود دامپزشک، یا به علت این که خانواده‌ها وسع مالی برای به خدمت گرفتن یک دامپزشک را نداشته‌اند.

تا به حال مهم‌ترین مشکل دام‌ها چه بوده است؟

اسلام‌پور: البته منطقه با منطقه فرق می‌کند، ولی بیشترین بیماری‌ای که ما در میان دام‌ها مشاهده کرده‌ایم تب مالت بوده است، ولی اگر ما متوجه بیماری‌ای نشده‌ایم به این معنا نیست که مشکلی وجود نداشته است.

تا به حال پیش آمده به مردم بگویید دام‌هایشان به علت بیماری باید معدوم شوند؟

اسلام‌پور: بیماری تب مالت در دام درمان ندارد و دام آلوده باید معدوم شود، اما ما در گروه جهادی وارد این بحث نمی‌شویم چون طبیعی است وقتی همه سرمایه یک خانواده یک یا چند راس دام است، وقتی می‌شنود ‌باید نابود شوند چه حالی پیدا می‌کند، بنابراین ما فقط می‌رویم سراغ تشخیص و درمان.

وقتی مردم می‌بینند یک خانم خدمات دامپزشکی ارائه می‌دهد، چه واکنشی نشان می‌دهند؟

عبدالملکی: در اردوهای جهادی یک اصل وجود دارد و آن رعایت موازین اخلاقی است، به ویژه این که ما عازم مناطقی می‌شویم که مردمانش به رفتار تازه‌واردها حساس هستند. ما قبل از سفر به هر منطقه از دهیاری درباره اخلاق و مرام مردم سوال می‌کنیم و با شناخت وارد می‌شویم. آنچه من تجربه کرده‌ام این است که اگر با مردم مناطق روستایی و محروم با آرامش صحبت کنیم، نگاه از بالا به پایین نداشته باشیم و رفتارمان رفاقتی و صمیمی باشد، آنها هم جهادگران را می‌پذیرند حالا چه زن باشند و چه مرد.

با این حال تقریباً همه جهادگرانی که می‌شناسم می‌گویند لحظه ورود به این مناطق و ساعت‌های اولیه کار در آنجا بسیار دشوار است.

عبدالملکی: بله، آنها ابتدا فکر می‌کنند ما آمده‌ایم در کارشان دخالت کنیم یا هزینه‌هایی را بر آنها تحمیل کنیم.

اسلام‌پور: ما وقتی وارد روستاها می‌شویم چون تا به حال اردوهای جهادی ندیده‌اند، ابتدا برخورد خوبی ندارند و تصورشان این است که آمده‌ایم یا هزینه برایشان ایجاد کنیم یا به دلائل مختلف دام‌هایشان را از بین ببریم، اما وقتی ‌متوجه می‌شوند قرار نیست هیچ اقدام تهاجمی انجام دهیم و کارمان فقط تشخیص و درمان رایگان است، برخوردهایشان گرم می‌شود به طوری که وقتی کارمان تمام می‌شود و قصد خروج از روستا را داریم با اصرار ما را نگه می‌دارند و نمی‌خواهند از آنجا برویم.

پس رمز موفقیت شما ارائه خدمات رایگان است؟

اسلام‌پور: دقیقاً؛ البته ارائه خدمات رایگان تا 10- 15 سال قبل در شبکه و سازمان دامپزشکی سابقه داشته و آنها داروی رایگان میان دامداران توزیع می‌کردند و روستاییان هنوز این سابقه ذهنی را دارند. به همین علت با آمدن اردوهای جهادی آن خاطرات در ذهن مردم تداعی می‌شود و از کار ما استقبال می‌کنند.

می‌دانم که در اردوهای جهادی، جهادگران با حداقل امکانات کار می‌کنند و جای راحت و خوراک خوب ندارند. شما برای چه به این اردوها علاقه دارید؟

اسلام‌پور: بله، در اردوهای جهادی از راحتی خانه و امکانات شهرهای بزرگ خبری نیست، اما در عوض سبک جدیدی از زندگی وجود دارد که جالب است. اردوی جهادی به ظاهر یک سفر است، اما در واقع سفری درونی است، یک جور تلنگر است به ما آدم‌ها که برای چند روز هم که شده، از اسم و رسم و مقام دور باشیم و به افراد محروم خدمت کنیم. بعد از بازگش از اردو نیز جاه‌طلبی‌های ما رنگ می‌بازد، در حالی که کوله‌باری از تجربه اندوخته‌ایم.

آیا خاطره جالب و جذابی از این اردوها در ذهنتان نقش بسته که برای ما نقل کنید؟

اسلام‌پور: اولین تصویر که در ذهنم وجود دارد همان نگاه‌های متعجب مردمی است که برای نخستین بار گروه جهادگران را می‌بینند و با چشم‌های نگران و متعجب به تعدادی دامپزشک جوان نگاه می‌کنند. بعضی از یک روزنه، بعضی از بالای در و دیوار و این که بالاخره ما با سرزدن به خانه کدخدا و معاینه دام‌های او اعتماد مردم را جلب می‌کنیم و آنها مطمئن می‌شوند که ما قرار نیست بلایی سرشان بیاوریم.

یا این که مردم مناطق محروم واقعا دستشان خالی است، اما وقتی اعتمادها جلب می‌شود آنهایی که دستشان به دهانشان می‌رسد به اندازه وسع خود خوراکی می‌آورند و ازبچه‌ها پذیرایی می‌کنند. یک بار هم می‌خواستند برایمان گوسفند سر ببرند که ما اجازه ندادیم.

عبدالملکی: خاطره‌ای که هرگز فراموشش نمی‌کنم در مورد کودکی است که بشدت درد می‌کشید و نمی‌توانست راه برود، گویا مدتی قبل از جایی افتاده بود و پدرش به علت فقر راضی نمی‌شد او را به مرکز درمانی ببرند، مادر این بچه اما زیاد بی‌تابی می‌کرد. بعد از معاینه متوجه شدم زانوی بچه آسیب‌دیده و نیاز به درمان فوری دارد، برای همین سعی کردم پدر بچه را راضی کنم و من به او گفتم مگر پسر برای شما یک سرمایه نیست، اما با این پا او وقتی بزرگ شود نمی‌تواند به شما کمک کند. همین شد که راضی شد و وقتی ما هزینه درمان را هم پرداخت کردیم، بچه برای مداوا به مرکز درمانی ارجاع شد.

حرف‌های شما مدرکی است بر سختی کار جهادگران و نیاز به صبر زیاد در مناطقی که از فقر فرهنگی رنج می‌برند. با این حال باز هم این کار را ادامه خواهید داد؟

اسلام‌پور: بله، قطعاً ادامه می‌دهم و دیگران را نیز به این کار ترغیب می‌کنم. اردوهای جهادی مجال خوبی است برای خدمت کردن به مردم و جامعه‌مان و البته سفری است متفاوت از همه سفرها و تلنگری برای ما که سبک‌های متفاوتی از زندگی در سرزمین مان وجود دارد که حاصل نزدیک شدن به آن روی آوردن به قناعت است.

عبدالملکی: من هم ادامه خواهم داد، چون معتقدم جامعه ما به این قبیل حرکات خودجوش و بی‌چشمداشت نیاز دارد. من دوست دارم برای کشورم سفیر کار و تلاش باشم و کارهای موثر برای مردمم انجام دهم. در کارهای خیرخواهانه و بشردوستانه لذتی است که حاضر نیستم آن را با چیز دیگری عوض کنم و معتقدم آن شادی و شعف درونی که از این کارها حاصل می‌شود، بهترین پاداش برای جهادگران است.

 
 
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
2
4
بیماری تب مالت در دام درمان ندارد و دام آلوده باید معدوم شود، اما ما در گروه جهادی وارد این بحث نمی‌شویم چون طبیعی است وقتی همه سرمایه یک خانواده یک یا چند راس دام است، وقتی می‌شنود ‌باید نابود شوند چه حالی پیدا می‌کند، بنابراین ما فقط می‌رویم سراغ تشخیص و درمان
منظورتون اینه که تب مالت را درمان میکنید یا اینکه بدون اینکه به دامدار بگید رهاش میکنید
شرفي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
3
7
افتخار ميكنيم اساتيدي ايثارگر مثل شما داريم
اميدوارم روزي ما هم همراه شما در اين مسير ها باشيم .
دانشجوی دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
6
3
اساتید ............. و کم تجربه میرن اردوهای جهای این رو به والله جدی میگم.می خوایید پخشش کنید می خواید پخش نکنید.لطفا خودتون رو گول نزنید اینا کار جهادی نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
6
5
حکیم مهر لطفا شما به این شو ها دامن نزنید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
واقعا...
دانیال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
4
7
دوست دارم بدونم که چرا بیشتر کامنتایی که کاربرهای حکیم مهر میذارن اینقدر انرژی منفی داره؟
از بالا کامنتِ سوم که باید بستری بشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
7
5
خانم دکتر عبدالملکی به عنوان هیات علمی در دانشگاه خدمت نمیکنند. لطفا متن گزارشتون رو اصلاح کنید.
پاسخ ها
استاد دانشگاه کرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
ایشون حق التدریسی هست ...............................
دکتر صراطی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
4
7
چرا انقد موج منفی میدید و در قبال همه چی گارد میگیرید دمشون گرم کارشون درسته شماهایی که با تجربه هستین برین اقدام کنین ...
سید احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
1
7
سلام
واقعا خدا قوت دهد به این اساتید ارجمند که درد محرومان را در عین داشتن تخصص و استفاده دقیق از تخصص خود در جهت درمان دامهای مریض محرومان و آموزش به روستاییان کردند .
خدا یا دوستانی که در این وادی نیستند را راهنمایی فرما .
این نگرش های منفی از این سایت کسر شان است .
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
8
1
اداره دامپزشکی کار خودش رو عالی انجام میده نمونش هم مقابله با بیماری های مختلف شماها بدون هماهنگی میرید در اصل کا رو خراب می کنید.
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
ادارات دامپزشکی به عنوان متولی سیاستگذاری در امور دامپزشکی به گونه ای کار کرده که از طرفی بیماریهای موجود در کشور مثل بروسلوز ، تب برفکی ، سل گاوی سال به سال در حال افزایش است و از طرفی سالی یک بیماری جدید مثل لمپی اسکین و هرپس اسبی وارد کشور می شود
البته اینها همه دست مریزاد دارد
خدا قوت قهرمان
سید احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
2
7
در پاسخ به دوست محترم دامپزشک
سلام
من مسئول گروه جهادی هستم که دکتر اسلامپور در ان مشغول به خدمت هستند . تمام کارها با اداره کل دامپزشکی استان مربوطه از جمله دکتر پرور مسئول محترم استان کرمانشاه که کمک می کنند و متشکرم ازشون و دکتر شریفی که واقعا جا دارد در استان البرز ازشون تشکر کنم انجام می شود و بعد کار شروع می شود . تمام نامه ها موجود است .
ممنون از تذکر خوبتان .
دامپزشك دام كوچك
|
United States of America
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
6
6
البته و بدون شك انجام اين كار بسيار شايسته و در خور تقدير هست بالأخص اگر به قصد كمك رساني و انجام كار داوطلبانه انجام شود، اما اينكه دامنه اينكار به صورت تبليغاتي و با عنوان " رسيدن به ارامش در ارزوي جهادي " به ان إطلاق شود كمي جاي سوْال دارد. هر ساله اردوهاي داوطلبانه اي به صورت منظم در مناطق مختلف استان برگزار ميشود كه كليه دامپزشكان فعال به طور داوطلب براي انجام أمور درماني و عقيم سازي دامهاي كوچك در اين اردوها حضور ميابند و به قبائل سرخپوست خدمات رايگان آرائه ميكنند، در سال اتي در يك أردوي داوطلبي براي اولين بار حضور پيدا كردم و بر حسب اتفاق با استاد متخصص جراحي دام كوچك دامپزشكي كه از دانشگاه استان مجاور و فقط به قصد انجام كار داوطلبانه و بعنوان دامپزشك ناظر جراحي امده بود آشنا شدم و جالب اينكه ايشان از افراد مطرح در رشته خود ميباشند اما خبري از اين " ارامش حقيقي در أردوي جهادي" در سيماي ايشان نديدم و تنها لذت كمك رساني و كار گروهي را به وضوح ديدم ، سري به سايت اين انجمن جهادي بزنيد ، خبري از عكسهاي تبليغاتي اساتيد بنام و جملات عرفاني كه توي اين اردوها شركت مي كنند نيست ،چون يك امر روتين و عادي هست ، البته روي سخن من با كساني هست كه يك امر ساده و وظيفه انساني رو چطور جلوه داده اند،از اين رفتارهاي جهادي بي چشم داشت فقط در جهادگران يافت نميشود و نياز به واژه هاي معنوي براي انجام يك كار ساده نيست.
http://www.abtaskforce.org
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
واقعا عالی.این قبیل کارها با امدن تبلیغات فردا تبدیل به کاری غیر از جهادی می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
6
5
به عنوان كسي كه از نزديك شاهد اين اردوها بوده ام ميگويم كه اين اردوها نه تنها كوچكترين نفعي براي دامداران ندارد بلكه باعث اتلاف هزينه بيت المال آبرو ريزي بيشتر دامپزشكي و... ميشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
6
0
اردوی جهادی ....... جدید
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
3
8
با سلام من هر دو نفر این عزیزان رو کاملا میشناسم در جواب نفر سومی که گفتن افراد بی تجربه میرن اردوهای جهادی اتفاقا برعکس هر دو نفر این عزیزان فوق العاده با سواد و با تجربه هستن بخصوص آقای دکتر اسلامپور دلیل ادعای من هم اینه که من شش سال با ایشان در دانشگاه بودم ایشان به عنوان دانشجوی برتر دانشگاه در دوره دکترای عمومی و همچنین دوره دکترای تخصصی بودن
آفرین به غیرت و همت هر دو عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
7
4
به حمدالله مشکلات دامپزشکی کشور به همت این عریزان جهادگر حل شده و با کار جهادی توانستیم در زمینه درمان دامها و پیشگیری از بیماری ها در عرض دو سال از رتبه بالای 110 در جهان به سه کشور برتر دامپزشکی جهان تبدیل بشویم و با همت این عزیزان حتما در تابستان سال بعد حرف اول دامپزشکی را در جهان خواهیم زد!!.ا
"پایان خبر"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
من در مصاحبه بالا ادعایی مبنی بر حل شدن مشکلات دامپزشکی ایران به همت جهادگران ندیدم که چنین فرمایش تمسخرآمیزی از جانب شما در پی داشته! کاش در صحبتاتون انصاف را رعایت کنید
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
0
6
قضاوت نكردن بهترين و عاقلانه ترين كاري هست كه همكاران عزيز مي تونند انجام بدن، در پاسخ به فرمايشات پر از موج منفي دوستان بايد بگم كه شما مگه از نيت اين دوستان اگاهي دارين كه به راحتي قضاوت مي كنيد؟ در خونه يا محل كار زير باد كولر نشستن و نقد منفي كردن راحت ترين كاري است كه فقط از انسانهاي بدبين برمياد، حالا كساني هستند كه بيشتر از اينكه حرف بزنند عمل مي كنند و به مردم خدمت مي كنند، اين چرا بايد سبب ناراحتي خيلي از دوستان بشه؟ واقعا جاي تاسف است.
یاسین خویشوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
0
7
دوستانی که فکر میکنند کار جهادی باید حتما با امکانات فوق العاده و استفاده از هلیکوپتر فضاپیما باشه به خدا اینشکلی نیست.دوستای من با 4تا سرنگ و انتی بیوتیک و علم کافی کارایی کردن که به والله قابل تحسین هست.ما سال قبل عکس از اردوهای جهادی داخل دانشگاه برگزار کردیم.واقعا هرکسی میدید احسنت میگفت.بیایید کمک کنید سنگ اندازی کار آسانی هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
1
7
متاسفانه با دیدن کامنت ها متوجه شدم که قلی ها زیاد هستن. مثل قلی نباشیم. اگر کسی از وقت و زندگی اش میزنه که به مناطق محروم بره بایستی تشویق بشه و نه اینکه با دیدن کامنت های شما آزرده خاطر بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
5
5
خواهشا دنبال اهداف باشید.اینکه الان گفته به آرامش حقیق رسیدیم.منظورشون چی بوده ................................. شاید این آرامش بوده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
6
2
تنوع طلبی باعث رفتن شما به اردوی جهادی شده.اردوی جهادی یعنی خدمت در گمنامی.اردوی جهادی یعنی کار برای خدا بدون چشم داشت.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
1
6
اردوهای جهادی خیلی خوب است، هم تمرین است، هم خدمت است، هم خودسازی و آشنایی با جامعه. جهاد هم هست، واقعاً جهاد است."
مقام معظم رهبری
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
0
8
قطعا هر گونه حرکت خیرخواهانه با هر عنوان و با هر گروه و دسته ای، اگر بتواند گرهی از مشکلات جامعه آسیب دیده باز کند مفید خواهد بود
دست همه برگزارکنندگان این برنامه ها را می بوسم و توفیق برایشان آرزومندم
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
1
6
با سلام ،
كاش كه همه ما بتونيم به اندازه اي كه ميتوانيم به مملكت و مردمان خدمت كنيم و عينك بد بيني را برداشته و از قضاوت نا حق حذر كنيم، براي اين دو زوج و ديگر افراد خيّر، آرزوي سلامتي دارم
دكتر مبين شهراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
7
0
دوستان عزيز اينقدر آسمان و ريسمان بهم نبافيد تا به حال پيش آمده به دامدار بگوئيد دامهايشان بايد معدوم شوند ؟ پاسخ همكار محترم به اين سوال بي برنامه و غير هدفمند بودن اين اردو ها را نشان ميدهد به نظرم اين دوستان بيشتر تقلاي اين را دارند كه خودي نشان بدهند و انشاء الله صاحب پست و منصب هاي آينده باشند تا دلتان بخواهد در بخش دولتي و نيمه دولتي از اين نمونه ها وجود دارد اينها سياست هاي نخ نما شده بسياري از دوستان سابق است كه ديگر براي جامعه پشيزي نمي ارزد همانند آن دوستمان كه در اثر بي دانشي آن مدير وابسته به برخي محافل خاص پاي برنج هاي آلوده را به كشور باز كرد و همچنان طلبكارانه سهم خود را از سفره انقلاب طلب ميكند
هيچ كدام از اين عزيزان چه آنهايي كه به آرامش رسيده اند و چه آنهايي كه مديريت ايجاد آرامش را بر عهده داشتند نه حرفي از اهداف منطبق با سياست هاي دامپزشكي زدند و نه درصد تحقق نيل به آن اهداف بر اثر تلاشهاي اين دوستان در نتيجه كاري كه هدفمند نباشد اهداف ديگري در آن مستتر است كه در كامنت نميگنجد
ناشناس
|
Finland
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
1
6
بعضی دوستان بجای منفی بافی و انگیزه خوانی بهتر است خودشان آستین همت بالا بزنند و گامی در جهت رفع گرفتاریهای مستضعفین و تنگدستان بردارند اگر هم همتش را ندارید لا اقل نمک به زخم نیرو های جهادی نپاشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
2
5
با سلام
باشناختي كه اينجانب نسبت به اين دو بزرگوار علي الخصوص خانم دكتر عبدالملكي دارم روحيه جهادگري و كمك رساندن ايشان به همنوع خود تحسين برانگيزست ، جاي تشكر و قدرداني از زحمات اين دو عزيز دارد اميدوارم روحيه جهادگري و خدمت به مردم در تمامي أقشار جامعه گسترش پيدا كند ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
5
2
کمک به مستمند از کارهای با ارزش است.ولی واقعا اگر هدف از اردوی جهادی این بود به این نمایش ها ختم می شد.یا در سکوت ادامه می یافت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
3
0
ناشناس ١٨:٠٤ عزيز يكي بود كه آستين هاشو بالا زد و با پول مستضعفين بنز وارد كرد بعدشم دستش براي مسئولين رو شد و كنار گذاشتنش بعدش فهميد كه خيلي كم برداشته حالا برگشته كمك به مستضعفين و اينا دوره اش سراومده
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
1
3
یکی از برترین اساتید دامپزشکی در زمینه بیهوشی جمله ای در ابتدای یکی از کتابهای خود دارند که سالهاست برای بنده تازگی دارد و هرروز به حقیقت این جمله در جامعه خود بیشتر باور میکنم . ایشان کتاب ارزشمند خود را به افرادی تقدیم کرده اند که کاری انجام نمیدهند و نمیتوانند ببیند کسی کاری کرده است . موفق باشید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
5
1
مادر اين بچه اما زياد بي تابي ميكرد بعد از معاينه متوجه شدم زانوي بچه آسيب ديده و نياز به درمان فوري دارد
آقا مگه شما دامپزشك نبودي چطور شد كه يدفعه از دام به انسان رفتي و تشخيص بيماري دادي كسي كه يه ذره تعهد علمي داشته باشه تو كاري كه سر رشته نداره دخالت نميكنه
خيلي دوست دارم اين نوشته ها تو حكيم مهر بمونه و منصب مورد نظر كه به دست اومد اين جملات گهر بار همراه با نظرات رو پرينت كنم براتون بفرستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
3
1
جت خودنمایی است بیشتر تا اینکه کمکی باشه و رسیدن به ارامش .چه منفعتی دارد خدا داند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
1
2
این قبیل کارها چه با نیت خیر چه با نیت غیرخیرخواهانه برای دامپزشکی مملکت مخصوصا برای بخش خصوصی بسیار مضر است. چراکه دامدار را عادت میدهد که در قبال کار دامپزشکی مبلغی پرداخت نکند.از طرفی اکثر اردوهای جهادی توسط دانشجویان دوره عمومی انجام میشود که بعضی مواقع اشتباهات جبران ناپذیری صورت میپذیرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
3
اي كاش دامپزشكهاي به ظاهر معرف و پولكي كه براي درآوردن پول ديت به هر كاري ميزنند هم يك روز در سال براي رضاي خدا به افراد محروم خدمت كنند
دمتون گرم خدا حفظتون كنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
3
0
چرا وزارت بهداشت دندانپزشک و پزشک به رو ستا ها نمی فرستد؟ آقا شما بروسلوز را چگونه درمان میکنی؟ خانم دکتر از خودت نمی پرسی وقتی حقوق از دانشکاه میگیری و با خیال راحت به شکل رایگان دام های روستاییان را درمان میکنی کمر همکاران محتاج خود را میشکنی؟ ایا سطح توقع ارباب رجوع دامپزشک بدبخت را بالا نمیبری؟ بالاتر از حد تورم؟یا احتیاج دامپزشک بیچاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
بزرگترین و بهترین گروه های خدماتی درمانی جهادی که شامل گروه های وزارت بهداشت (دندانپزشک و پزشک و داروساز )می شود از خیلی سال قبل تا الان بوده اند همچون گروه هدایت و منتظران ظهور و ... ما دامپزشکان کپی از رو دست آنها زدیم که جهادی شدیم. معلومه که شما مطالعه ندارید که این گونه می فرمایید و اصلا یک روز هم در اردوی درمانی جهادی نبودید پیشنهاد می کنم یک بار بیایید شاید مشتری هر دوره اردو شدید .
نظر شما
ادامه