کد خبر: ۳۱۱۷۳
 
 

چین محدودیت ها را برای واردات مرغ از روسیه لغو کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITPNews ، تحریم واردات مرغ از روسیه به علت وضعیت نابسمان سلامت طیور در این کشور از سال 2005 در چین اجرا شد. این تحریم طولانی مدت برای تولیدکنندگان فرآورده های طیور در روسیه مهم بود زیرا چین بزرگترین بازار واردات را دارد و می تواند هر ساله 200 هزار تن مرغ روسیه را برای مصرف وارد کند. انتظار می رود تا چند سال آینده صادرات روسیه افزایش بسیار سریعی داشته باشد.

بازار مهم مرغ

بنا به گفته «سرجی لوین» معاون وزیر کشاورزی روسیه، صادرات گوشت مرغ روسیه به چین تا پایان سال جاری میلادی انجام خواهد شد.

وی در یک کنفرانس خبری که به برداشتن تحریم های چین اختصاص داده شده بود گفت: "این یک مرحله ی مهم است. اخیراً سازمان خدمات دامپزشکی روسیه (Rosselhoznadzor) بی وقفه تلاش کرده است تا برای تجارت مرغ روسیه به چین رایزنی کند. گفتن تاریخ دقیق آغاز این کار سخت است اما امیدواریم که روسیه در آینده ای نزدیک اولین حمل خود به چین را صورت دهد. به نظر می رسد که تا پایان سال 2016 این کار صورت گیرد.

صادرات مرغ روسیه

سال گذشته، روسیه 4.5 میلیون تن گوشت مرغ تولید کرد، اما فقط 70 هزار تن آن صادر شد؛ اکثر این صادرات به کشورهای آسیایی مانند هنگ کنگ و ویتنام بوده است. بعضی از صادرات روسیه از طریق هنگ کنگ به چین ارسال می شد. صنعت گوشت روسیه به دنیال استراتژی پیشرفت خود قرار است تا سال 2020 میلادی صادرات خود را به بالاتر از صادرات مرغ که 400 هزار تن است برساند.

در سال های اخیر، تقریباً تمام مراکز رسمی وزارت کشاورزی روسیه و اتحادیه پرورش دهندگان طیور این کشور بیان کرده اند که پیشرفت پرورش طیور این کشور در آینده به طور گسترده به صادرات بستگی خواهد داشت.

بازار جذاب طیور

در بازار طیور، صادرات به چین بسیار مناسب و عالی است. وزارت کشاورزی روسیه، ظرفیت بازار چین برای واردات مرغ روسیه ای را تقریبا 200 هزار تن تخمین زده است. این در حالی است که ولادیمیر فیزینین، رییس اتحادیه پرورش دهندگان طیور روسیه، پیش تر اعلام کرده بود که به طور کلی کشورهای آسیایی، و علی الخصوص بازار چین، برای همه بخش های تولید فرآورده های دام و طیور روسیه جذاب است زیرا فرهنگ مصرف کشور چین بسیار گوناگون است.

وی پیشنهاد کرد که بخش زیادی از صادرات مرغ می تواند به قسمت های فرعی مانند پای مرغ اختصاص پیدا کند که در روسیه به عنوان ضایعه دور ریخته می شوند و به بازار داخلی عرضه نمی شود. اعضای اتحادیه پرورش دهندگان طیور روسیه معتقدند که باز شدن درهای بازار چین به روی محصولات می تواند شرایط صنعت طیور روسیه را تغییر دهد.

رقابت شدید

از سوی دیگر، اوژن گاردن (Eugene Gerden) تحلیلگر مسائل کشاورزی روسیه اظهار داشت که رشد صادرات طیور از روسیه به چین حتمی و قطعی نیست، زیرا این بازار خود با رقابتی شدید رو به رو است که در آن تامین کنندگان خارجی حضور دارند. کمپانی های روسیه ای تجربه کافی برای رقابت در خارج از کشور را ندارند.

وی همچنین اظهار کرد که مزرعه داران روسیه می توانند به دلیل نزدیکی روسیه به چین، نسبت به برزیل و آمریکا، قیمت های رقابتی ارائه دهند. پایین آمدن ارزش روبل روسیه نیز می تواند سودمند واقع شود.

 
 
برچسب ها: چین، مرغ، روسیه،
نظر شما
ادامه