کد خبر: ۳۱۱۹۴
 

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه مرغ هورمونی در تولید وجود ندارد، گفت: مرغ‌های مصنوعی، ماشینی و هورمونی الفاظی است که کاربرد آن، ذهنیت نامطلوبی را برای مصرف‌کنندگان تداعی می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی ساوجبلاغ، «دکتر فردین حسین‌زاده» اظهار کرد: پرورش مرغ صنعتی از دیرباز با شائبه‌هایی برای مصرف کنندگان همراه بوده است.

وی با بیان اینکه طرح این گونه موارد از کجا نشات می‌گیرد، تصریح کرد: پرورش جوجه یک‌روزه طی یک دوره 40 روزه و رسیدن به وزن بالای 2 کیلوگرم شاید برای غیر متخصصان امر قابل هضم نباشد، لذا اظهار نظرهای سهوی یا عمدی از سوی برخی، نمی‌تواند ملاک ارزیابی قرار گیرد.

دکترحسین‌زاده بیان کرد: واقعیت این است که با فرایندهای اصلاح نژادی و انتخاب نژادهای کارآمدتر و نیز بهینه‌سازی شرایط پرورش و تولید براساس نظرات کارشناسی، ضریب تبدیل مناسب به منظور بالابردن بازدهی تولید و افزایش وزن بیشتر با مصرف خوراک کمتر دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: فرافکنی و طرح موضوعاتی نظیر استفاده ازهورمون در مرغ‌های پرورشی نه تنها عملی ‌و علمی نبوده بلکه برای مرغدار نیز مقرون به صرفه نیست.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ یادآور شد: کلیه مرغداری‌ها تحت نظارت دامپزشکی در طول دوره پرورش به لحاظ انجام واکسیناسیون، پیشگیری از بیماری‌ها و نحوه مصرف داروها پایش شده و مردم می‌توانند با ارسال کد رهگیری روی بسته‌بندی محصولات به سامانه پیامکی دامپزشکی با شماره" 30008903" ، از شرایط پرورش و تولید آن مطلع شوند.

دکترحسین‌زاده با بیان اینکه دلیلی بر عدم تایید گوشت مرغ تولیدی معمول در مراکز مجازعرضه نیست، خاطر نشان کرد: در طول دوره پرورش نمونه‌برداری‌های آزمایشگاهی به لحاظ وجود باقی مانده های آنتی بیوتیک انجام می شود.

 
 
نظر شما
ادامه