کد خبر: ۳۱۲۱۰
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون (واقع در استان اصفهان) گفت: اتاقک های کشتار دام به منظور رعایت موازین بهداشتی در روستاهای این خطه احداث می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «فضل الله صالحی» افزود: ذبح دام در شهر تیران و عسگران در محل کشتارگاه شهرداری و تحت نظارت کارشناس بهداشتی و روحانی انجام می شود که بعضی از قصاب های روستایی نیز کشتار دام را در این مراکز انجام می دهند.

وی بیان کرد: به دلیل مسافت طولانی بعضی از روستاها تا کشتارگاه های عسگران و تیران، ذبح دام در روستا انجام می شد که نظارت بهداشتی و مذهبی برای کشتار وجود نداشت که 12 اتاقک کشتار در تعدادی از روستاهای شهرستان ایجاد شده و همانند کشتارگاه ها نظارت بهداشتی وجود دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه نظارت بهداشتی دغدغه مردم و مسئولان بر کشتار دام است، تصریح کرد: ایجاد اتاقک های کشتار در تمامی روستاها و یا چند روستا یک اتاقک در حال انجام است که این طرح تا پایان سال جاری فراگیر شده و باید همه کشتارها تحت نظارت کارشناسان و محل های مشخص انجام شود.

وی ادامه داد: با ایجاد اتاقک های کشتار و وجود کشتارگاه ها در شهرستان تیران و کرون، 80 درصد از گوشت های تولیدی تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی انجام می شود که فراگیر شدن این طرح و رفع مشکلات آن، مابقی کشتارها و تولید گوشت ها نیز تحت نظارت این سازمان قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 170راس دام سنگین و بیش از هشت هزار راس دام سبک در اتاقک های کشتار روستایی شهرستان تیران و کرون ذبح شد.

شهرستان تیران و کرون در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته که بیش از 50 روستا دارد.
 
 
نظر شما
ادامه