کد خبر: ۳۱۲۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خوانسار گفت: نتیجه آزمایش شغال حمله ور شده به 2 تن از همشهریان در شهرستان خوانسار مثبت بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی،«مهندس بهاءا... خسروی» رئیس شکبه دامپزشکی شهرستان خوانسار گفت: چندی پیش در پی مطلع شدن شبکه دامپزشکی شهرستان خوانسار از حمله ور شدن یک قلاده شغال به دو تن از همشهریان،  اکیپ مبارزه با بیماریهای شبکه دامپزشکی خوانسار به سرعت در محل حاضر شده و از مغز حیوان جهت انجام آزمایش هاری، نمونه برداری شد و  سپس نمونه به انیستیتو پاستور ایران ارسال گردید که نتیجه آزمایش از نظر هاری مثبت اعلام گردید.

خسروی افزود: متاسفانه این مورد سومین شغال در دو سال اخیر در شهرستان خوانسار می باشد که نتیجه هاری آن مثبت شده است .

سرپرست شبکه دامپزشکی خوانسار تصریح کرد: شبکه دامپزشکی با حداکثر توان مبادرت به واکسیناسیون سگ های گله و خانگی نموده است، ولی متاسفانه مشکل هاری در شهرستان خوانسار بیشتر در حیوانات حیات وحش مشاهده گردیده و لازم است متولیان حیات وحش اقدامات موثری را در جهت کنترل بیماری در جمعیت وحوش شهرستان با توجه به در پیش بودن فصل سرما و احتمال هجوم وحوش به روستاها برای تهیه غذا به مورد اجرا بگذارند.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
1
0
متاسفانه موسسه پاستور دقت لازم رو در آزمایش هاری نداره!! من که 15 ساله به عنوان کارشناس دامپزشکی دولتی به موسسه پاستور نمونه می فرستم (تا کنون بیش از 80 مورد) هیچ نمونه منفی ندیدم!! و هرچی که فرستاده میشه انستیتوی پاستور مثبت اعلام میکنه!! در خصوص نحوه عملکرد موسسه و آزمایشات آن در مورد هاری پاستور مورد تردید جدی قرار گرفته...!!!
نظر شما
ادامه