کد خبر: ۳۱۲۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان گفت: از ابتدای سال تا کنون 126 مورد بازید انجام پذیرفته است و تعداد 8930 عدد داروی دامی غیرمجاز کشف و ضبط شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از قوچان خبر، «دکتر علیرضا قدرتی» با اشاره به تشدید نظارت بر داروخانه های دامپزشکی قوچان اظهار کرد: کارسناسان واحد دارو و درمان این شبکه با هدف سالم سازی چرخه مصرف داروهای دامی، از ۵ داروخانه دامپزشکی این شهرستان بصورت دوره ای بازدید می کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۲۶ مورد بازید انجام پذیرفته که طی این بازدیدها ۱۱ مورد تخلف ثبت شده است و تعداد ۸۹۳۰ عدد دارو و سرنگ تاریخ گذشته کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر مکان های عرضه داروهای دامی افزود: در راستای نظارت بر اجرای قانون سازمان دامپزشکی کشور و همچنین جلوگیری از قاچاق و توزیع بی رویه و بدون نسخه دارو، طرح تشدید برنظارت داروخانه های دامی این شهرستان اجرا می شود.

قدرتی تصریح کرد: جلوگیری از خرید و فروش داروهای قاچاق و خارج از شبکه دامپزشکی همچنین تاریخ منقضی از جمله اهداف این طرح است که طی بازدید های بعمل آمده از ابتدای سال تا کنون سه داروخانه به دلیل کشف داروی قاچاق جهت رسیدگی به تخلفات و طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان در پایان خاطر نشان کرد: کارشناسان نظارت این شبکه در طی بازدید های خود درصورت مشاهده هرگونه تخلف و یا شناسایی موارد غیر بهداشتی اقدام به ضبط فرآورده مشکوک کرده و درصورت غیرقابل مصرف بودن، آن را معدوم و ازچرخه مصرف خارج می کنند و همچنین با متخلفان از طریق مراجع قضایی بدون هیچگونه اغماض برخورد می شود.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
0
ای کاش از این نوع اجرای احکام قانونی در ................... اجرایی میشد
نظر شما
ادامه