کد خبر: ۳۱۲۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

دوره آموزشی «هاری و روش مبارزه با این بیماری» توسط «دکتر مصطفی عزیزیان» کارشناس بیماری هاری در دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خوزستان، در این دوره که با حضور روسای ادارات دامپزشکی شهرستانها و نیز نمایندگان محیط زیست استان و شهرداری در سالن جلسات اداره کل برگزار گردید، دکتر عزیزیان با اشاره به اهمیت بیماری زئونوز هاری که باعث به مخاطره انداختن سلامت دام و نیز جوامع انسانی خواهد شد، جدیدترین نکات مربوط به راههای انتقال بیماری، تشخیص حیوان هار، مخاطرات بهداشت عمومی، مراقبت و پایش از بیماری و راههای پیشگیری از این بیماری را در جمعیت دامی و انسان را با ارائه پاورپوینت به تفصیل، تشریح نمود.

رئیس اداره فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری دامپزشکی خوزستان اظهار داشت: دکتر عزیزیان به نقش و حضور فعال سایر دستگاههای ذیربط از جمله سازمان حفاظت محیط زیست با در دستور کار داشتن برنامه واکسیناسیون هاری در حیات وحش و نیز اهمیت کنترل جمعیت سگ های بدون صاحب توسط شهرداری ها اشاره کرد.

«دکتر آنتیک چی» در پایان افزود: دکتر عزیزیان با ارائه گزارش دقیق و کامل از کانون های هاری در طی سالهای 88 الی 94 و نیز بررسی اپیدمیولوژیکی این بیماری و با تاکید بر نقش حیات وحش در انتشار بیماری هاری به دامهای اهلی اعم از سگ های صاحب دار روستایی و گله و نیز نشخوارکنندگان اهلی، در خصوص جدیدترین برنامه های جهانی کنترل و پیشگیری از بیماری حیات وحش ایراد مطلب نمودند.

در پایان جلسه نیز به سوالات کلیه حاضرین پاسخ داده شد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
0
0
متاسفانه دوره هاي برگزاري در سازمان دامپزشكي و ادارات كل استانها اكثرا فاقد كيفيت و بهره وري لازم است كاش براي اين دوره ها از اساتيد محترم دانشگاهي استفاده شود من خودم در كلاسهاي متعددي در اداره كل دامپزشكي ........ شركت كردم چيز زيادي ياد ندادند كارشناس نيروي انساني ..............
همکارشرکت کننده در دوره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
0
باسلام . در خصوص دوره برگزارشده در خوزستان خودم شرکت داشتم دوره بسیار خوب و پربار بود ارائه دکتر عزیزیان مطلوب بود مشارکت همکاران هم بسیار خوب بود طوریکه در طول دوره مباحث علمی بین مدرس و همکاران ردو بدل میشد . بنظرم برگزاری چنین دوره هایی باید توسط افرادی انجام شود که علاوه بر علم در کار اجرا هم باشند چون با توجه به اینکه گروه هدف معمولا دامپزشک هستند ارائه مطالب فقط دانشگاهی مطلوب نمی باشد
نظر شما
ادامه