کد خبر: ۳۱۲۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

مدیرکل میگوی سازمان شیلات ایران گفت: پس از کنترل بیماری لکه‌سفید میگو در بوشهر، مزارع خوزستان با آلودگی شدید روبه‌رو شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، مدیرکل میگوی سازمان شیلات ایران با اعلام این خبر اظهار داشت: فصل برداشت میگو دو هفته‌ای است که در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده و تا شهریورماه سال جاری به اوج برداشت می‌رسیم.

«وحید معدنی» افزود: در استان بوشهر بیماری تحت کنترل درآمده، اما با سرد شدن هوا ممکن است موج بعدی آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: کاهش دما و یک سری از عوامل همچون ضعیف بودن بچه‌میگوهای ریخته شده و نبود نظارت‌های کافی از سوی سازمان دامپزشکی کشور، باعث شده بیماری لکه‌سفید از مزرعه‌ای به مزرعه دیگر گسترش یابد.

معدنی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی مسئولیت بچه‌میگوها تا ۴۰ روزگی برعهده سازمان دامپزشکی و پس از آن پرورش‌دهنده باید پذیرای بیماری‌ها و مشکلات مزرعه خود باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه به‌دلیل کمبود بودجه برخی الزاماتی که باید از سوی این سازمان رعایت می‌شد، اجرایی نشد و مشکلات پرورش‌دهندگان در سال جاری بیشتر شده است.

دامپزشکی علت شیوع بیماری را اعلام کند

مدیرکل میگوی سازمان شیلات ایران یادآور شد: سازمان شیلات ایران با ارسال چندین نامه از سازمان دامپزشکی درخواست کرده که علت آلودگی سایت‌های پرورشی را اعلام کند، اما هنوز پاسخی دریافت نشده است.

معدنی تأکید کرد: تا زمانی که علت مشخص نشود نمی‌توان برای مقابله با بیماری لکه‌سفید میگو اقدامی انجام داد.

وی در پایان اظهار داشت: گرم و سرد شدن هوا می‌تواند باعث ایجاد شوک شده و بر میزان تولید تأثیر بگذارد، اما مطابق برنامه، پیش‌بینی می‌شود ۲۵ تا ۲۷ هزار تن میگو در کشور تولید شود.

گفتنی است، در سال جاری بیماری لکه‌سفید میگو استان به استان می‌چرخد، اما هیچ‌کس پاسخگو نیست و صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز همچنان مطالبات سال گذشته میگوکاران را پرداخت نکرده و بلاتکلیفی و ناامیدی در بین این قشر موج می‌زند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
0
1
((سازمان شیلات ایران با ارسال چندین نامه از سازمان دامپزشکی درخواست کرده که علت آلودگی سایت‌های پرورشی را اعلام کند، اما هنوز پاسخی ندادند )) این یعنی چه رئیس سازمان دامپزشکی ؟
نظر شما
ادامه