کد خبر: ۳۱۲۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: صادرات غیر نفتی یکی از آرمان ها و سیاست های دولت و وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، روز دوشنبه یکم شهریور ماه «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در نشستی که به منظور بررسی راهکارهای توسعه صادرات فراورده های دامی به روسیه در اتاق بازرگانی تهران برگزار شده بود، افزود: بازار هدف الزاماتی دارد که باید رعایت شود و چند مشخصه دارد که بتوان رقابت کرد؛ قطعاً یکی قیمت و دیگر بسته بندی است، ولی شرایط بهداشتی مهمترین مولفه است و الزامات بهداشتی کشور مقصد باید رعایت شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر 500 محموله انواع و اقسام محموله های دارویی صادر کردیم.

دکتر خلج افزود: دامداری که شیر آن می خواهد صادر شود باید تحت کنترل باشد و الزامات بهداشتی مد نظر باید به طور کامل رعایت شود و شرکت هایی که می خواهند صادرات داشته باشند باید دامداری ها را به دامپزشکی معرفی کنند تا از نظر وجود آن دسته از بیماری هایی که الزام کشور مقصد است مورد بررسی قرار گیرد و همچنین خوراک مصرفی دامداری مورد پایش قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: کارخانجات نیز باید بر روی شیر روزانه نمونه برداری، آزمایش و پایش کنند تا اگر مشکلی نداشت در کارخانه فرآورده های لبنی مورد استفاده قرار گیرد و در نهایت محصول لبنی با فاکتورهای مورد نظر کشور هدف تولید شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشوردر مورد اینکه کجا آزمایشات انجام شود، گفت: برای تسریع در انجام فرایند این کار کارخانجاتی که قابلیت انجام این آزمایشات را دارند می توانند در آزمایشگاه های خودشان که به تایید مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی کشور رسیده باشد، انجام دهند و یا اینکه در آزمایشگاه های معین که حدود 30 آزمایشگاه آکرودیته شده مورد قبول و تایید سازمان دامپزشکی است این کار انجام شود و سازمان دامپزشکی آنها را مورد راستی آزمایی قرار دهد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
0
صادرات ؟؟ تمام موضوعات مرتبط با بهداشت و غيره به كنار ......براي داشتن صادرات نيازمند توليد مستمر اضافه بر نياز داخلي است .. كدام منبع توليدي در كشور سراغ داريد كه بتوان از آنجا صادرات انجام داد .. آنچه كه به اسم صادرات انجام ميشود ..تيشه به ريشه منابع ضعيف و ناتوان داخلي است به قصد جمع آوري ارز .. به مقاصد خاص ..
نظر شما
ادامه