کد خبر: ۳۱۲۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل اداره کل دامپزشکی استان سمنان روز دوشنبه یکم شهریور ماه در نشست شورای مدیران سازمان دامپزشکی عملکرد دامپزشکی استان سمنان را تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مهدی خلج» رییس سازمان دامپزشکی کشور ضمن تشکر از عملکرد اداره کل دامپزشکی استان سمنان، اظهار داشت: ما باید بخشی از امور را که قابل اجرا توسط ادارات کل دامپزشکی استان ها می باشد را تفویض نماییم.

وی افزود: صادرات برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید دامداری ها را از نظر بیماری کنترل و نمونه برداری ها را ضمن دقت انجام آزمایشات تسریع شود.

«دکتر محمد سعیدی» مدیرکل اداره کل دامپزشکی استان سمنان در قسمتی از تشریح عملکرد اداره کل دامپزشکی استان سمنان گفت: با توجه به نقش جابجایی دام های آلوده در بروز یا شیوع بیماری ها، اداره کل دامپزشکی استان سمنان اقدام به ساماندهی دلالان دام نموده است. در همین راستا تاکنون 78 دلال دام شناسایی شده اند که ضمن معرفی به نظام صنفی کشاورزی جهت دریافت پروانه فعالیت متصدیان حمل دام (چوبداری)، برای آنان کلاس های آموزشی جهت آشنایی با شرایط، ضوابط و مقررات بهداشتی حمل دام و اخذ مجوز بهداشتی قرنطینه ای برگزار شده است.

وی ادامه داد: به منظور تشویق این فعالان، مجوز ورود دام به استان فقط برای دارندگان پروانه فعالیت چوبداری صادر می شود که این اقدام موجب جلوگیری از جابجائی و حمل دام غیر مجاز و انتقال و انتشار بیماری شده است.

افزایش شناسائی دامهای غیرتوبرکولینه در کشتارگاه های دام استان سمنان

دکتر سعیدی اعلام کرد: با توجه به نقش دام های آلوده به سل که در روش های تشخیصی جاری (تست توبرکولین) قابل شناسائی نیستند، در میزان شیوع بین گله ای و درون گله ای، اداره کل دامپزشکی استان سمنان جایزه تشویقی برای بازرسین کشتارگاهی (دولتی و خصوصی) جهت شناسایی و گزارش دام های کشتاری دارای ضایعه سلی در نظر گرفته است.

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان افزود: این اقدام که از سال 94 آغاز شده با افزایش موارد شناسایی در سال 95، با رشد 75 درصدی، همراه بوده است.

وی تصریح کرد: پس از گزارش بازرسین کشتارگاه در صورتی که مبداء دام داخل استان باشد، دامداری بلافاصله تحت پوشش عملیات تست و کشتار قرار می گیرد و در مورد دام های با مبداء خارج استانی با استان مربوطه مکاتبات لازم صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: این اقدام موجب کاهش شیوع بین گله ای سل گاوی در سال 95 شده است.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر مرادی
|
United States of America
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
0
برادران عزیز دکتر سعیدی ودکتر هاشم زاده با این خبر واین اقدامات تعالی مدیریت خودتان را نمایان کردید این دو کار شما از اصول مهم مراقبت است که عملیاتی کردید این کار ها که چند سال است در بطن سازمان مطرح می شود امروز به وسیله آن اداره کل به منصه ظهور رسیده برایتان آرزوی توفیق دارم امیدوارم بقیه استان ها از شما الگو بگیرند این است اقتصاد مقاومتی
دکتر قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
0
0
سلام .امیدوارم فقط شعار نباشد ,دوستان ما از مدیریت فقط تنبیه و تهدید را خوب یاد گرفتن .کاش مدیران یاد بگیرند که انها به کارشناسان نیاز دارند نه کارشناسان به انها .در هر صورت همین فکر هم اگر شعار باشد باز نوید روزهای بهتر را می دهد.تشکر فروان از همه مدیرانی که قدر زحمات همکاران خود را میدانند .وهمه دستاوردها را از مدیریت ملوکانه خود نمی دانند.
نظر شما
ادامه