کد خبر: ۳۱۲۷۴
 
 

اولین شرکت تولید بنتونیت ویژه خوراک دام، طیور و آبزیان در استان خراسان جنوبی پروانه ساخت دریافت کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «دکتر ابوذر احمدی» رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان گفت: این شرکت با هدف ارتقای سطح کیفی محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور و کمک به امنیت غذایی برای اولین بار در خراسان جنوبی و شهرستان قاینات آغاز به فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: برای پیشگیری از خطر احتمالی توکسین ها (سموم موجود در خوراک) برای بدن دام، بنتونیت به فرمول جیره غذایی اضافه شده و سبب جذب و از بین بردن توکسین می شود.

دکتر احمدی ادامه داد: هر چند بهترین راه مبارزه با زیان های ناشی از این سموم مشکلات مدیریتی در تولید و نگه داری مواد خوراکی است ولی از آنجایی که تمام زنجیره تولید، توزیع و نگه داری دام و طیور توسط یک مدیریت واحد اداره نمی شود، احتمال وجود سم توکسین در محصولات تولیدی کارخانه ها وجود دارد.

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان خاطرنشان کرد: کارشناسان تغذیه استفاده از «توکسین بایندر» را در یک مقدار حداقلی برای همه جیره ها و همه فصول سال توصیه می کنند، چرا که این مواد جاذب سموم بوده و نقش توکسین بایندر را در جیره غذایی ایفا می کند.

وی تصریح کرد: نگاهی به آمار تلفات ناشی از انواع توکسین ها نشان می دهد که اهمیت دادن به توکسین ها و انتخاب راهکار مناسب برای مقابله با آنها یک ضرورت اجتناب ناپذیر جهت رسیدن به حداکثر بازدهی در گله های دام و طیور می باشد.
 
 
نظر شما
ادامه