کد خبر: ۳۱۲۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

خدمات دامپزشکی در بخش خصوصی با رشدی 100 درصدی طی 3 سال گذشته همراه بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: توسعه خدمات دامپزشکی از شهرها تا روستاها و تقویت آن در روستاها و دهستان ها از جمله برنامه های دامپزشکی استان بوده و سیاست دامپزشکی استان به تشویق حضور همکاران دامپزشک در شهرستانهای محروم و مراکز دهستانها می باشد و در همین راستا در قالب مراکز خدمات دامپزشکی ویژه مناطق روستایی وعشایری تعداد این مراکز از سال 1392 تا کنون از 12 مرکز به 24 مرکز درمانی، داروخانه و مرکز مایه کوبی در دهستانهای استان افزایش یافته است.

«دکتر مجید روحانی نژاد» افزود: طی مدت یادشده، مجوز فعالیت تعداد 140 مرکز درمانی، 104 داروخانه دامپزشکی و 113 مرکز مایه کوبی علاوه بر مراکز یاد شده در شهرستان های استان صادر و تمدید شده است.

وی با اشاره به حساسیت بخش خصوصی دامپزشکی در ایجاد اشتغال و نیز سلامت آحاد جامعه، خاطرنشان ساخت: با توجه به افزایش واگذاری امور به بخش خصوصی، نظارت های بخش دولتی نیز فزونی یافته به گونه ای که طی مدت یادشده بیش از 12 هزار بازدید از مراکز مختلف غیردولتی صورت گرفته و 31 مورد تخلف مشاهده شده نیز به مراجع قضایی و 19 مورد نیز به نظام دامپزشکی استان ارجاع شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: در حقیقت خدمات دامپزشکی و حضور دکتر دامپزشک تا مراکز دهستانها گسترش پیدا نموده است و عشایر و دامداران جهت دسترسی به درمان و داروی دامی لزومی به مراجعه به مرکز شهرستانها ندارند و می توانند خدمات دامپزشکی را در محل دهستان دریافت نمایند و بدین وسیله از خدمات درمانی با هزینه کمتر برخوردار می شوند.

روحانی نژاد تعداد مراکز درمانی و آزمایشگاهی بخش خصوصی دامپزشکی استان را 360 مرکز و تعداد شاغلین این مراکز را 762 نفر را در ردهای کاردان تا فوق دکترای دامپزشکی دانست.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دادمپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
0
.............................. چه خوبه از آدم نام و یاد نکو بماند ..............................
نظر شما
ادامه