کد خبر: ۳۱۲۸۸
 
 

طی بازرسی های انجام شده 10 تن کله پاچه به ارزش 80 میلیون تومان کشف و ضبط شد و پرونده به دادگاه ارسال شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر محمد کشتکار» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ضمن بیان اینکه دامپزشکی استان اصفهان با هرگونه قانون گریزی و تخلف در حیطه کاری خود در سطح استان با تمام توان مقابله می کند، اعلام کرد: 10 تن کله پاچه خام غیر مجاز در اصفهان توسط همکاران کشف و ضبط گردید و فرد متخلف نیز به دادگاه فرستاده شد.

وی تصریح کرد: در پی بازرسی صورت گرفته از یک سردخانه غیر مجاز، میزان 10 تن کله و پاچه خام که به صورت غیر مجاز و در شرایط نامطلوب بهداشتی بسته بندی و نگهداری می شد، کشف و ضبط گردید و پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد که طبق دستور دادستان، معدوم گردید.

«دکتر حسن پور» رییس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد نیز در این خصوص گفت: با توجه به گران شدن کله و پاچه در فصل زمستان افراد سودجو اقدام به خریداری و نگهداری غیر مجاز محموله در فصل بهار و تابستان و عرضه آن در فصل زمستان مینمایند که این مورد باید ساماندهی شود.

وی ارزش محموله مذکور را 800 میلیون ریال شمرد و افزود: کشف و معدوم سازی این محموله، گامی موثر جهت پیشگیری از بروز و شیوع بسیاری ها در سطح استان می باشد.

شایان ذکر است: اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از اسفند سال قبل طرح ساماندهی و نشانه گذاری کله و پاچه را در دستور کار قرار داده و بالغ بر 70% کله پاچه به شکل بسته بندی و کارتنی منجمد شده و در سردخانه ها نگه داری می شود. در حال حاضر منجمد کردن کله پاچه به شکل گونی و فله ممنوع بوده و با متخلفین برخورد خواهد شد.

 
 
نظر شما
ادامه