کد خبر: ۳۱۲۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در سفر به استان سیستان و بلوچستان فعالیت های اداره کل دامپزشکی استان را مورد بازدید قرار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، «دکتر قاسم رضاییان زاده» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در سفر به استان سیستان و بلوچستان در هفته دولت، از روند صید و فرآوری میگو در سایت پرورش میگوی گواتر و مراکز عمل آوری میگو در شهرستان چابهار بازدید کرد.

وی ضمن تبریک موفقیت در تولید میگو در گواتر بدون ردیابی و بروز بیماری لکه سفید و سایر بیماری های ویروسی به بهره برداران، کارشناسان و سرمایه گزاران صنعت میگوی استان، صادرات میگو از چابهار را نشانی از پویایی اقتصاد ملی دانست.

 «دکتر مهدی حسینی» مدیر کل دامپزشکی استان با بیان این خبر گفت: این بازدید مشترک که با حضور دکتر رضاییان زاده، دکتر ماکنعلی مشاور معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، میرمرادزهی مدیر کل شیلات استان انجام گرفت، روند برداشت میگو از استخرهای مزارع پرورش، نحوه برداشت، سرد سازی میگو و نحوه انتقال آن به مراکز فرآوری مورد بازدید قرار گرفت و بر آماده سازی بعد از برداشت مطابق دستورالعمل های ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور تاکید شد تا در دوره بعدی پرورش ریسک بیماری به حداقل برسد.

در پایان مدیر کل شیلات استان از فعالیت های دامپزشکی و تعاملی که در روند پرورش میگو در سال جاری داشتند، تشکر و قدردانی نمود.

 

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در سفر به استان سیستان و بلوچستان از قرنطینه های دامی، کشتارگاه کیمیا گوشت پیشین و بازارچه مرزی در  شهرستان سرباز نیز بازدید کرد.

 «دکتر قاسم رضاییان زاده» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور به اتفاق «دکتر ماکنعلی» مشاور وی در سفر به استان سیستان و بلوچستان از قرنطینه های دامی، کشتارگاه کیمیا گوشت پیشین و بازارچه مرزی در شهرستان سرباز بازدید کردند.

 «دکتر مهدی حسینی» مدیر کل دامپزشکی استان در این بازدیدها در خصوص روند ورود دام از بازارچه های مرزی و ظرفیت قرنطینه های دامی و اقدامات بهداشتی که توسط دامپزشکی برای دامهای ورودی از بازارچه های مرزی و همچنین ظرفیت سالن کشتار، سالن های پیش سرد، تونل انجماد و سالن بسته بندی کشتارگاه پیشین و ... توضیحاتی ارائه نمود.

لازم به ذکر است کشتارگاه کیمیا گوشت پیشین دارای ظرفیت کشتار 350 راس گاو و گوساله در روز بوده و ظرفیت قرنطینه های دامی شهرستان سرباز تعداد 8400 راس گاو و گوساله می باشد که با بهره مندی از آن کمک شایانی به اشتغال زایی و رونق اقتصادی در منطقه محروم پیشین گردیده است.

 

«دکتر قاسم رضاییان زاده» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از آزمایشگاه اداره دامپزشکی شهرستان چابهار نیز بازدید کرد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در بازدید از آزمایشگاه اداره دامپزشکی شهرستان چابهار با اشاره به اهمیت دقت در آزمایشات فرآورده های شیلاتی و آبزیان و نقش آزمایشگاه در کنترل کیفی محصولات، صادرات میگو به کشور روسیه را نشانی از کیفیت بالای نظارت های اداره دامپزشکی شهرستان چابهار و بویژه آزمایشگاه این اداره دانست و اظهار امیدواری کرد با رفع مشکلات و تامین امکانات لازم، گام های موثرتری را در خصوص افزایش تولید و صادرات این محصولات برداشت.

در این بازدید مدیر کل دامپزشکی استان در خصوص فعالیت بخش های مختلف کنترل کیفی و مولکولی و HPLC و ... نوع نمونه هایی که جهت انجام آزمایشات تشخیصی به این آزمایشگاه وارد می شوند توضیحاتی ارائه نمود.

دکتر مهدی حسینی افزود: با عنایت به اهمیت نظارت های دامپزشکی بر واردات و صادرات فرآورده های خام دامی (خصوصاً آبزیان در این شهرستان) آزمایشگاه این اداره نقش مهم و انکار ناپذیری را ایفا می کند.

وی همچنین در خصوص اهمیت بخش HPLC در بخش واردات و سنجش هیستامین مربوط به ماهیان وارداتی صنعتی و توجیه اقتصادی و بهداشتی و نظارتی آن نکاتی را بیان کرد.

 

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از فعالیت های دامپزشکی  در شهرستان چابهار بازدید کرد.

دکتر رضاییان زاده در ادامه سفر به این استان در هفته دولت از بازارچه مرزی ریمدان، جایگاه های موقت قرنطینه ای و کشتارگاه های صنعتی شهرستان چابهار بازدید کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان در این دیدار گزارشی از روند نظارت های دامپزشکی از ابتدای ورود دام از بازارچه مرزی تا تولید گوشت و سایر فرآورده های خام دامی ارائه نمود و با اشاره به توسعه صنایع جانبی کشتارگاهی و واحدهای بسته بندی گوشت به واسطه ورود دام از بازارچه های مرزی استان، اظهار داشت: با توجه به موقعیت و شرایط خاص این استان و نیاز مبرم به اشتغال زایی، اداره کل دامپزشکی استان تهدید ورود دام زنده از بازارچه های مرزی را با نظارت ها و تدابیر لازم تبدیل به فرصتی در جهت تامین معیشت مردم محروم مرز نشین نموده است.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
.................... تو خواب هم نمیدید ................................
نظر شما
ادامه