کد خبر: ۳۱۳۲۸
 

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، از برگزاری دومین کلاس آموزشی تفسیر آزمایش های HI  و الایزا در سال جاری خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، «دکتر توکلی» گفت: اداره کل دامپزشکی در راستای ارتقاء علمی مسئولین فنی، اقدام به برگزاری کلاس آموزشی در خصوص تفسیر تست های HI  و الایزای طیور در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان نمود.

وی افزود: با توجه به اینکه تست HI  و الایزا دو نمونه از آزمایشات بسیار مهم در تشخیص و پیشگیری از بیماری های طیور می باشند، لازم است مسئولین فنی تفسیر مناسبی ازاین آزمایش ها داشته باشند که هدف از برگزاری این کلاس نیز در همین راستا برگزار شده است.

دکتر توکلی تصریح کرد: در این جلسه که با حضور جمعی از مسئولین فنی اتحادیه و تعاونی مرغ تخمگذار و همچنین روسای برخی از شبکه های دامپزشکی استان برگزار گردید، بر انجام آزمایشات پاراکلینیکی از جمله تست های بسیار مهم در تشخیص بیماری های طیور مثلHI  و الایزا به جای اقدام مستقیم به تجویز دارو تاکید شد که این عمل می تواند علاوه بر تشخیص موثر و صحیح، از تجویز غیرتخصصی خودداری شود.

وی همچنین گفت: در مورد بیماری های مهم نظیر نیوکاسل و آنفلوآنزای تست HI  و در مورد تشخیص برونشیت، گامبورو و رئوویروس از تست الایزا استفاده شود.
 
 
نظر شما
ادامه