کد خبر: ۳۱۳۶۲
 
 

«مهندس محمد جباری راد» کارشناس مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان قزوین موفق به ثبت اختراع تحت عنوان «دستگاه برای ذبح دام» گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، دستگاه ذبح دام طراحی شده توسط این کارشناس دامپزشکی دارای مزایای زیادی از جمله کاهش خطر انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، حذف عوامل تهدید کننده سلامت شهروندان، جمع آوری آسان و کامل خون و ترشحات دامی و ضایعات حاصل از کشتار دام و فراهم سازی بازیافت و استفاده بهینه از آنها، کاهش چشمگیر در آب مصرفی در مقایسه با حالت رایج فعلی، جلوگیری از تداخل زباله عفونی با غیرعفونی، حذف آلودگی های شرعی (نجاست خون) و... در زمان ذبح است که به ویژه به منظور ذبح بهداشتی در ایام عید سعید قربان و تاسوعا و عاشورای حسینی کاربرد بیشتری خواهد داشت.

این اختراع که در مرکز مالکیت معنوی به شماره 88504 ثبت شده است، دارای تاییدیه از دفتر تجاری سازی و انتقال فن آوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و انجمن ذابحین استان قزوین می باشد که جباری راد مهم‌ترین هدف خود از این اختراع را کاربردی کردن آن می داند.
 
 
نظر شما
ادامه