کد خبر: ۳۱۳۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
آئین افتتاح اولین کنگره دانشجویی کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی در با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد ...

حکیم مهر - آئین افتتاح اولین کنگره دانشجویی کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی در با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد.

 

به گزارش حکیم مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام دامپزشکی، «دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این مراسم اظهار داشت: اولین گام برای حفظ جمعیت دام، طیور و آبزیان کشور چه در بعد درمانی و چه در بعد پیشگیری حوزه آزمایشگاه است.

وی افزود:  ۲۷۶ آزمایشگاه خصوصی در سطح کشور وجود دارد که از این بین ۳۲ عدد اعتبار سنجی شده اند. آزمایشگاه های ما باید تخصصی و دارای اعتبار باشند.

دکتر خلج تصریح کرد: امروز مشکل کشور کمیت تولید نیست، بلکه عدم نگاه سلامت گرا و بهداشت محور به تولیدات و محصولات است. متاسفانه در کشور پیوند درست و نگاه دوسویه ای بین صنعت و دانشگاه برقرار نشده است.
 

 

در ادامه این مراسم، «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی اظهار داشت: رشته دامپزشکی به سبب گذراندن واحدهای علوم پایه و آزمایشگاهی قوی تر، سواد بیشتری نسبت به علوم پزشکی در این حوزه دارد.

وی افزود: به رغم تعدد واحدهای گذرانده شده در حوزه آزمایشگاه، این حوزه در بخش دامپزشکی در عرصه اجرایی دارای یک تفکر انسجام یافته و مدیریت قدرتمند نیست.

دکتر صفری تصریح کرد: حیوانات همراه مهمترین حوزه کاری آینده دامپزشکی کشور است که این امر اهمیت بیش از پیش آزمایشگاه و ضرورت مدیریت انسجام یافته آن را خاطر نشان می‌سازد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در ادامه گفت: فارغ التحصیلان دامپزشکی باید از دانش کافی در حوزه سلامت غذا و بهداشت مواد غذایی برخوردار باشند تا نقش موثر دامپزشکی در این حوزه از دست نرود.

وی افزود: مبحث تأیید صلاحیت حرفه ای دامپزشکان یک ضرورت است که فرآیند اجرایی آن توسط سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا آغاز شده است.

دکتر صفری در ادامه گفت: سازمان دامپزشکی کشور به خوبی به سمت تجهیز و پیشرفت آزمایشگاه‌های دامپزشکی در سراسر کشور حرکت کرده است، اما بسیاری فعالیت‌های آنان قابل واگذاری به بخش خصوصی است.

وی افزود: آزمایشگاه‌های دامپزشکی در بخش خصوصی باید از طریق نوسازی تجهیزات، بازنگری جدی در تعرفه‌های آزمایشگاهی و توجه به پژوهشکده‌های دامپزشکی و تحقیقات با محوریت آزمایشگاه تقویت شوند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در پایان گفت: آزمایشگاه در حوزه اجرایی و نقش آفرینی ضعیف ترین حلقه در حوزه دامپزشکی است و نیاز به ساماندهی جدی دارد.

 
دکتر مهدی وجگانی، رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران
دکتر زهره خاکی، دبیر علمی اولین کنگره دانشجویی کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
0
0
چه جالب
پس تمام ادعاهاي نقش در سلامت عمومي و اقتصاد ملي رنگ خواهد باخت

اين تحليل از فرد با تجربه اي ماننند دكتر صفري عزير باعث تعجب است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
0
با سلام دکتر خلج هیچی نگفت؟
فقط دکتر صفری .....................؟
نظر شما
ادامه